Wilde via internet pagina openen en kreeg de vraag of ik een applet wilde toelaten tot computer. Doen of niet doen? Wat is een applet?

Ik wilde net wat spellingsoefeningen bekijken en toen kreeg ik dus die vraag. Maar wat is een applet precies? Wat zijn de voor-, maar vooral nadelen ervan?

De onderstaande pagina kon ik dus niet openen. Links onderin staat: Laden Java applet mislukt.

http://leestrainer.nl/Spelling/onthoud/y/bb/oefeningen.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Kan in dit geval geen kwaad, een applet zorgt voor een goeie samenwerking tussen jouw computer en het programma dat je benaderd (in dit geval spellingsoefeningen).

Hier de internet definitie voor een applet:
Een applet is een klein programma dat op een client draait in de context van een groter programma. Meestal duidt het een Java-applet aan, een programma geschreven in de programmeertaal Java dat in een webbrowser draait.

Andere voorbeelden zijn de programma's in het configuratiescherm (Control Panel) van Windows en Macromedia Flash-programma's in een webbrowser. Applets kunnen meestal communiceren met het gastheerprogramma waar ze binnen draaien en krijgen door dit gastheerprogramma rechten toegewezen voor eventuele wijzigingen op de computer. In een webbrowser zou het programma niets buiten de context van de webbrowser mogen doen tenzij de gebruiker daar expliciet toestemming voor geeft.

De term applet werd mogelijk voor het eerst gebruikt in 1993 in AppleScript. Een vergelijkbaar programma dat op een server draait wordt een servlet genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om deze pagina goed te laten werken dien je Java Plug-in 1.6.0_23 te installeren. Dit kan overigens geen kwaad, en is alleen maar nodig om op deze site bepaalde keuzes te kunnen maken. De menu's die daar gegeven worden zijn "web based" en die functie zit niet in internet explorer. het downloaden van Sun Java is de oplossing en is hier ->> http://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp?locale=nl&host=www.java.com te vinden.

Succes.