Is ADSL mogelijk zonder vaste telefoonaansluiting?

Wij zijn alleen in het bezit van een mobiele telefoon. Is het dan mogelijk dat ik internet neem via ADSL? Er is wel een telefoonaansluiting in het huis. Alleen niet gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Ja. Doordat er een telefoonaansluiting aanwezig is, loopt er een draadje van je huis naar de wijkcentrale. Dit is een huisje met allemaal computers die telefoon, internet en digitale televisie versturen naar de woningen in de buurt.

Je hoeft alleen maar een provider te kiezen, op te bellen en dan gaan ze checken hoe snel je verbinding maximaal kan zijn. Woon je ergens buiten een dorp, dan is de kans groot dat je slechts tot 4Mbit/s of 8Mbit/s kunt krijgen. Anders kun je gewoon tot 20 Mbit/s of 50 Mbit/s ontvangen.

Dat zal de medewerker van de klantenservice ter plekke moeten checken door middel van je postcode en huisnummer.

Daarnaast hoef je geen extra abonnement te nemen voor de telefoon, want providers (zoals Tele2) mogen het KPN-netwerk gebruiken om hun eigen diensten aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat is zeker mogelijk.
let wel goed op. Sommige provider nemen de kosten voor een dergelijke lijn voor hun rekening en sommige rekenen het door naar de klant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord en bron.
Volgens mij betaal je bij Online en Telfort het minste voor je abonnement. Bij de rest betaal je 10 euro extra doordat je telefoonaansluiting wordt doorbelast.
Ja dat kan zeker, er zijn providers die tegenwoordig zonder KPN kunnen. Zoals bijvoorbeeld XS4ALL. Maar ook andere providers kunnen dit, je zou eens op de site van die providers kunnen kijken.
Daarmee kan je de telefonie van KPN kunnen afsluiten. Dat scheelt weer in kosten als je alleen maar met je mobiel belt en gebeld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is zeker mogelijk. Mocht je een kabelaansluiting hebben voor je tv etc, kan je ook eens onderzoeken of dit een optie is. Ook zou je met een dongle kunnen werken. Het hangt ervan af wat je voor type internetter je bent. gaat het om de prijs, de snelheid ??