Waarom speel jij een online computer spel?

wat is de meer waarde van een online computer game invergelijk met een spel wat je zo op je computer kunt spelen? welk spel speel je dan?? en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meerwaarde voor mij is dat je computer-spelers (dus spelers bestuurd door de computer) met hun geprogrammeerde 'intelligentie' na een tijdje gewoon door hebt. Je weet hoe ze zullen reageren en zo kan je makkelijker winnen.

Menselijke spelers daarentegen zullen zich misschien op hele domme plekken verstoppen (in een schietspel dan) maar omdat je het niet verwacht maakt dat het spel stukken leuker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zie er absoluut geen meerwaarde in. Sterker nog: ik speel gewoon geen online spelletjes.
Wel gedaan in het verleden, maar ik vind er niet zo veel aan. En dat is niet omdat ik geen spelletjes mens ben, want dat ben ik wel. Ik heb zelf een DS en een Wii en ook op de computer speel ik veel spelletjes. Maar dus niet online.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meerwaarde van een online game is dat het telkens verranderd, omdat je met echte mensen te maken hebt. Daarnaast kun je meestal ook eindeloos doorgaan(in theorie).
Tot slot verranderen die games vaak ook: nieuwe mogelijkheden enz. Dit gebeurd meestal niet met games die je zo op je PC kan spelen.
Voorbeelden die ik speel/gespeeld heb: Neopets, Maplestory, Runescape etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel Kolonisten van Catan online.
Ik heb ooit een versie op CD gehad, maar dan speel je tegen computertegenstanders en dat is nooit zo leuk.
Ten eerste omdat bepaalde dingen voorgeprogrammeerd zijn, je weet al wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld teveel kaarten heb, direct de helft inleveren.

Online heb je echte mensen als tegenstander, die kunnen onvoorpelbaar reageren.
Daarnaast is het gezelliger, er zit een soortement van chatbox naast, waardoor je tijdens het spel ook nog opmerkingen (of verwensingen :P) kunt plaatsen.
Als laatste heb ik nooit een CD-rom gehad van de Catan uitbreiding Steden en Ridders en deze is online wel te spelen.

(bron: http://www.xplorers.nl )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt met andere spelen en zo contact hebben met andere terwijl je de game speelt. dit heeft een sociale meerwaarde.
Welk? Nou ik speelde vroeger text-base MMORPG maar ook shooters zoals SOF II

De meerwaarde aan online games is dat het ook een uitdaging is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje Travian gespeeld. Erg leuk, vooral ook omdat je lid bent van een guild waarmee je tactieken kunt bespreken. De interactie is leuker dan een pc-tegenstander. Alleen ging ik op vakantie en mijn sitter (die als het ware mijn dorpje moest bewaken) had er een zooitje van gemaakt. Om alles weer op te bouwen, kostte echt teveel tijd en iedereen kon mij in de tussentijd aanvallen, dus ben ik maar gestopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interactie met andere.
Niet online spelen gaat op het laatst vervelen omdat je altijd maar tegen dezelfde saai pc speelt. Online speel je tegen spelers die je niet kent, en ze zijn vaak niet voorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel Silkroad Online en de meerwaarde is dat je met echte mensen te maken hebt, waar je samen mee kunt vechten maar ook tegen kunt vechten. Ik zit in een guild, we vragen elkaar dingen, kopen en verkopen spullen aan elkaar en er wordt ook gewoon gezellig gekletst. En heb je even geen zin in anderen, speel je gewoon in je eentje.

Het idee dat achter elke character die daar rondloopt een echt mens zit, is erg leuk. Iedereen heeft z'n eigen tactieken en manier van spelen. Je ontmoet soms iemand uit een ander werelddeel waar je even leuk mee praat, of samen dingen onderneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simple weg het feit dat de AI van een spel nooit zo goed is(hopenlijk wel ooit zal zijn) als een echte speler, zorgt ervoor dat online gaming veel meer uitdagender is dan de relatief simpele single player uitdagingen.
als je een spel een tijdje(meestal vrij snel) speelt begin je patronen te zien in hoe de AI van een spel reageerd, en dan is de spanning er meestal al vanaf vindt ik. terwijl een echt persoon je tenminste nog kan verassen met iets wat je dan niet gewend bent

Toegevoegd op 05-06-2009 13:58:22
bijna elk spel wat ik op de XBOX-360 of PS3 heb is online
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel speel ik alleen het spel GTA4 online. Een MMORPG zie ik de meerwaarde niet van in omdat ik liever echt leef in plaats van in een virtuele wereld.

Om af en toe eens een uurtje samen met een paar vrienden door een stad te crossen en auto's stelen is gewoon gaaf. Ik bedoel welke jongen/man wil dat nou niet? Beter dan in het echt over de straat racen etc.

Het voordeel van menselijke mede en/of tegenstanders te hebben, is dat het spelen een stuk gewaagder wordt. De tegenstanders zijn eens niet ongelooflijk sterk of ongelooflijk dom. Dit maakt alles een stuk spannender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Menselijke interactie is de reden.
De mens is een kuddedier: wij kunnen niet zonder anderen. ‘Interesse’: tussen (de mensen) zijn, dat is ons lot. Analogie: Wat vond je vroeger leuker: alleen spelen of met je vriendjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met andere mensen spelen geeft een extra dimensie aan een spel. Je kan dan veel meer dingen doen op een spel, zoals ruilen. Ik heb Runescape, Robotrage, Habbohotel, Maplestory en Tribalwars gespeeld en enkele spellen speel ik nog steeds. Meestal probeer ik gewoon een keer een spelen en als ik het leuk vind ga ik het vaker doen.