Dat ligt er helemaal aan hoe jij daar mee omgaat....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, vind ik niet.
Er word door iedereen van alles en nog wat op gegooid.
Vele zijn geruchten of zelf verzonnen verhalen.
Dat zal dus in mijn inzicht nooit betrouwbaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dingen zijn natuurlijk wel betrouwbaar.

Maar eigenlijk vind ik dat je niet alles moet geloven wat er op het Internet staat of wat iemand op het Internet zegt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betrouwbaar.........wat voor jou betrouwbaar is, is voor mij misschien onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe definieer je betrouwbaar?

Als bron is het net zo betrouwbaar als andere bronnen: als je iets leest wat te gek is om waar te zijn, of bijzonder verontrustend, is het altijd verstandig meerdere bronnen te raadplegen en daarbij ook te letten op welke bronnen dat zijn. Stel je leest iets over een ziekte, dan kun je beter bepaalde gezondheidsites raadplegen (denk aan die van de GGD bijvoorbeeld) dan een forum, tenzij je ervaringen zoekt van mensen met die ziekte en je je bewust bent van de niet-neutrale berichten op zo'n forum.

Daarnaast kan internet gevaarlijk zijn doordat je malware kunt oppikken: een virus, een trojan - net zoals je in het dagelijks leven besmettingen kunt oplopen. In de virtuele wereld kun je je daar beter tegen beschermen met een goeie virusscanner en een firewall en nadenken voor je iets aanklikt of downloadt (ook hier weer: uit welke bron haal je iets, en wat hengel je binnen - een bestand dat van pornxxx.ru komt zou weleens minder betrouwbaar kunnen zijn dan een bestand van Webshots.com).

Ook zijn er de risico's door het gedrag van de gebruiker, als je leest dat 60% van de tieners zich weleens deels heeft uitgekleed voor een webcam, vraag ik me af of ze zich bewust zijn het feit dat die beelden opgeslagen kunnen worden, en of ze wel precies weten wie er aan de andere kant zit.

Dus in het algemeen: internet is zo betrouwbaar als je zelf wilt. Blijf nadenken, accepteer niet zomaar alles, en wees alert op vage mails en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het net gelijk stellen met de mensen die er op vertoeven. Sommige zijn zeer integer ,andere zou je nog niet op je halflege blikje Cola willen laten passen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met betrouwbaar?
Technisch (het werkt) of qua inhoud...wat lees je er.

Wat het eerste betreft, de technische betrouwbaarheid:
Dit hangt deels af van de kennis en kunde bij je provider. Daarnaast van de netwerk technologie zelf en de componenten daarin. Tot nu toe blijkt internet voornamelijk bereikbaar te zijn voor de meesten dus technisch is het behoorlijk goed opgezet.

Qua inhoud:
Je zult elke bron moeten beoordelen. Dat iets gedrukt staat is GEEN garantie voor de juistheid....dat geldt overigens ook voor andere media zoals kranten.
Het voordeel van internet: Als iemand op een forum onjuistheden plaatst is de kans vrij groot dat er corrigerend gereageerd wordt. Bij blunders en opzettelijke misleiding (propaganda) van kranten is de kans veel kleiner dat er iemand in de gelegenheid is om "tegengas" te geven.

Andere sites, waar niet "censuurvrij" gereageerd kan worden zijn meestal minder betrouwbaar omdat ze met hun gegevens een doel willen dienen en vaker halve waarheden plaatsen...alleen dat deel dat hun steunt dus.

Hier op GV merk ik bv dat foute antwoorden heel vaak gecorrigeerd worden door anderen. Een reden om deze site als informatiever te beschouwen dan menig andere informatie site. Ook al bij wiki is gebleken dat sommigen bepaalde informatie naar hun hand proberen te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja internet is betrouwbaar.
Maar de gebruikers NIET.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit regelmatig op GoeieVraag.nl en lach me vaak helemaal kapot om de debiele antwoorden die deze lieden hier geven. Ik vind veel informatie op internet best betrouwbaar — denk aan Wikipedia — zolang de belangen niet heel groot, maar baseer je vooral NIET op de ‘antwoorden’ die je op deze site toegeworpen krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
“... zolang de belangen niet heel groot *zijn*, ...”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Je vraagt of internet "betrouwbaar" is ??

Ja maar in de mate dat je het zelf vertrouwd kan het een
handig hulpmiddel zijn voor het opzoeken van informatie op het WWW (wereldwijde web), maar pas op voor valse informatie zoals (malware, spyware) en diverse vormen van identiteitsdiefstal en bankgegevens !

In geval van twijfel ga zeker niet in op een dubieuze aanbieding, maar kontroleer eerst de echtheid van de web
site !

En laat ook het gezond verstand meespreken !

Veel sukses ook in het nieuwe jaar 2011 !!

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
internet kan betrouwbaar zijn als je alles doet wat er staat en geen gekke dingen doet
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker weten ;)
alleen moet je niks belangrijks op internet doen (zoals bankzaken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel kort en krachtig: Nee.

Het maakt niet uit wat je op het internet doet, je hoeft nog niet eens te serven op het internet, je hoeft alleen maar verbonden te zijn. Zolang jij verbonden bent met het internet is je pc vrij toegankelijk (elke software heeft een backdoor, een achterdeur waar je altijd binnen kan komen)

ik zie hier veel reacties van: ja het ligt eraan wat je op het internet doet.. (is internet alleen maar internet explorer dan?) Neen, je kabeltje(of wireless) maakt jou verbonden met de wereld, en dus vrij toegankelijk. Wat voor firewall of virusscan of iets soortgelijks je gebruikt, alles heeft een backdoor.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik neem aan dat een duimpje omlaag zonder reactie een duimpje omhoog is?

- zolang jou pc aanstaat en, je kabeltje in je pc zit en zegt dat hij verbonden is met het internet ben jij vrij toegankelijk voor een gevorderde hacker, ondanks jij misschien bepaalde software hebt geinstalleerd om dit te voorkomen, het zal het alleen moeilijk maken, niet onmogelijk.

Toegevoegd na 27 minuten:
serven? oke, ik ben op dit moment een server aan het installeren vandaar de fout.. SURFEN