Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het officieel eigenlijk wel toegestaan dat wij filmpjes op Youtube kijken?

Ik weet dat het een hele domme vraag is, maar is het eigenlijk wel bij wet toegestaan om videoclips of zelfs complete speelfilms o.i.d. op Youtube te kijken? Aangezien je daar niet voor betaald, vraag ik me weleens af of platenmaatschappijen, acteurs etc. daar wel blij mee zijn...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Sterker nog, de meeste maatschappijen zijn er juist blij mee als hun materiaal op Youtube staat, want dan ontvangen zij er geld van. VEVO met zijn enorme reclames, verdient bakken met geld op Youtube. En zo zijn er nog wel meer maatschappijen die via Youtube geld verdienen voor hun cliënten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, nergens staat in de wet dat jij geen films mag kijken waarvoor jij niet betaald hebt. Dit geldt eigenlijk ook voor het downloaden van muziek en films. Je mag het voor jezelf gebruiken, door sturen (uploaden bv.) is echter wel verboden.

Als je een filmpje kijkt op youtube wat auteursrechtelijk materiaal schendt is de uploader verkeerd bezig. Jij hebt gewoon het recht om die film te kijken zolang deze online staat.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
nee dat is niet erg want youtube moet de speelfilm dan zelf verwijderen.
dus het is niet erg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding