ik heb op marktplaats iets gekocht, betaald, maar krijg niets geleverd. Aangifte gedaan, maar is er een weg om mijn geld terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

wel tegen marktplaats zeggen en helaas je kunt fluiten naar je geld.
wel goed van de aangifte, maar jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk contact opnemen met je bank en zeggen dat het om een oplichting gaat. Als je dit binnen 24 uur doet is er een goede kans dat dit terug gedraaid wordt. Mocht het langer geleden zijn, toch proberen.

Aangifte bij de politie doen, en aangifte bij marktplaats.

Je kunt ook altijd posten op www.opgelichtopinternet.nl, misschien dat er meerdere mensen zijn opgelicht door dezelfde persoon. Misschien hebben ze daar nog wat extra tips voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortaan met paypal betalen! Dan krijg je je centjes wel terug.
Ik ben ook weleens opgelicht, ik heb een advertentie geplaatst met een gedeelte van de titel van de advertentie van de verkoper.
In mijn tekst al de gegevens (tot en met bankrekeningnummer) die ik had van de verkoper vermeld om zo ook andere te waarschuwen...
Je kan nu als je de mail nog hebt bewaard terug zoeken naar de link "alle advertenties van adverteerder" deze kan je er dan ook bij vermelden.
En ook even melden bij Marktplaats...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste antwoorden zijn hier al gegeven.Ik zou nog eens kijken of de advertentie er nog staat. En zo ja contact met de desbetreffende persoon opnemen.Daarna vragen of hij een track en trace of verzendnummer voor je heeft en dit natrekken.
Mijn adviezen:
Haal dure dingen altijd zelf op bij de verkopende partij.
Kan dit niet dan heeft die verkoper bij mij pech.
Geef nooit je geld voordat jij het product in handen hebt.
En maak nooit geen geld over op buitenlandse rekeningen.
Zo werk ik zelf al jaren met de marktplaatsverkopers.
Het kan je een trein en/of buskaartje extra kosten voor het ophalen maar dan heb je wel de goederen in handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bij alle banken een overboeking kunt storneren (laten terugboeken). Moet wel binnen een bepaalde tijd gebeuren, maar die tijd is meestal behoorlijk ruim gesteld.