Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (9)

google talk, facebook chat, hyves geklets en zo nog een paar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, een paar die ook op het msn netwerk (dus je kan gewoon met mensen op msn praten) kunnen zijn:
-miranda IM
-pidgin
-trillian
-AIM

er zijn ook andere netwerken waar je ook kan, zoals google, yahoo en irc (er zijn nog een hele hoop andere minder gebruikte)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zoals bovenstaande antwoorden, en ook e-buddy. Kan je gewoon op internet en hoef je geen account te hebben zoals bij hyves etc. alleen een mail adres maar die heb je waarschijnlijk al :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook; '' alleen een mail adres ''
skype en yahoo messenger behoren ook tot de mogelijkheden ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ubuntu zit een standaard in het besturingssysteem geïntegreerde mesenger, net zoals mail.
het werkt goed, alleen moet je er ubuntu voor hebben,
dit is trouwens een gratis os
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben misschien van de oude stempel, maar de allereerste was icq. En bestaat nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij.
ICQ, ik heb het ook nog. Heel wat uren op weggetikt vroeger.
Is het tegenwoordig van Mirabilis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, is altijd van mirabilis geweest, sinds 1998
Naast MSN hebben we diverse aanbieders van de chat mogelijkheden ICQ, via skype, en tegenwoordig ook via hyves bijvoorbeeld.

Er zijn hiernaast nog veel meer, maar die worden voornamelijk buiten NL gebruikt.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel bekend alternatief is Pidgin (de 1e link). Deze software is helemaal gratis (opensource) en je kunt meerdere chat-netwerken gebruiken.
En inderdaad, zoals al genoemd, is Miranda IM (2e link) ook een prima alternatief. Gratis en eveneens geschikt voor meerdere netwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Messengers-startpagina bevat verwijzingen naar "instant messengers" in alle soorten en maten. Er zijn erg veel van dat soort programma's. De meest-gebruikte worden al door de andere beantwoorders hierboven genoemd, zoals Miranda IM en Pidgin.

Neem maar eens een kijkje op de startpagina om te zien wat voor messengers er zoal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding