Ik wil een beschikbaarheidskalender op mijn website plaatsen welke kan ik het beste gebruiken?

Ik heb reeds een agenda bij google geopend maar als ik die op de site zet dan komt daar slechts een lelijke link op te staan, en dat ziet er niet uit op de site. Wat kan ik het beste doen? Iemand ervaringen met een mooie gebruiksvriendelijke beschikbaarheidskalender?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
8.9K

Het beste antwoord

Google Calendar is prima te gebruiken als beschikbaarheidskalender, ik gebruik het zelf ook op mijn site.
Als je gebruikt maakt van de embed functie ziet het er mooi en professioneel uit (je kunt zelf allerlei opties instellen).

Instructies hoe je de calendar moet embedden zijn hier te vinden: http://support.google.com/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=41207

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een afbeelding bijgevoegd hoe het op mijn site er uit ziet.
In de zwarte balk bovenaan staat de titel (hier word de naam van je agenda geplaatst).

De beschikbare dagen staan in de agenda als afspraken met de naam 'available'.
Zodra ik een afspraak heb op die dag verwijder ik dit in de Google Agenda, en dit word automatisch geupdate in de embed versie.
Plaatje bij antwoord
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Maar ik ben echt een nerd als het om internet gaat. Ik heb de link op mijn site geplaatst en dan heb ik op een pagina alleen die link staan. Als ik daar op klik dan ga ik naar die agenda. Wat doe ik dan fout? Want een extra pagina met slechts een aantal zinnen met een link ziet er niet uit.
Kimath
12 jaar geleden
Heb je de instructies gevolgd zoals het in de link staat? Het staat met tekst en plaatjes uitgelegd. Hier zie je de plaatjes nog groter: https://docs.google.com/present/view?id=dfwcxs29_64dkk7bngd
Bij stap 3 kun je klikken op customize om aan te passen hoe je agenda er uit moet zien. Je moet de volledige iframe code kopiëren en op je site zetten, dat zorgt ervoor dat de layout meekomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukt! Het is dat er een kabel tussen zit anders had ik je gezoend!!! Hartelijk dank, het ziet er ook leuk uit.
+
Kimath
12 jaar geleden
geen probleem, mooi dat ik je heb kunnen helpen :)