Welk bedrijf was (of is) jouw eerste internet-provider?Gewoon, even herinneringen ophalen.

Wij begonnen met GlobalXS (eerst 33k later 56k modem. Die geluiden hoor ik nu nog:-)).

Rond die tijd net een homepage opgestart; meermaals een telefoonrekening van boven de 350 gulden....

Daarna Planet (Adsl) en nu Ziggo (Sicko), maar niet lang meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
7.5K

Antwoorden (24)

die van mij was upc
de 1e van mijn ouders kpn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zon-net. En nu adsl van xs4all.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WorldOnline, met een echt wolmail adres !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn allereerste internetverbinding was geen echte;

wij hadden vroeger het computerspel "de kroonjuwelen van de koningin". Hierin moest je in Europa de dief van de kroonjuwelen vinden. Je opdracht ofzo haalde je van het internet (in het spel), met bijbehorend geluid. Toen we een jaar later daadwerkelijk internet kregen kon ik als klein mannetje dat domme geluid zo meeneurien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Privé:
- Demon Internet. Kwalitatief goede provider.
- Is later overgenomen door XS4All. Daar zit ik nu nog.
- Intussen zowel voor Internet als voor telefonie (VoIP) bij XS4All.
- Vaste lijn van KPN is er nu uit.

Roeivereniging:
- Vuurwerk Internet. Kwalitatief goede provider die precies dat bood wat wij nodig hadden.
- Daarna overgestapt naar Virtual Dynamix, waar we nu nog zitten. Ook kwalitatief goed, maar ze bleken veel goedkoper te zijn toen we extra opslagruimte nodig bleken te hebben.
- Binnenkort gaan we over naar Dispi. Die bieden een CMS aan zodat ook leken pagina's kunnen beheren. En, heel belangrijk, integratie met een ledenbeheerpakket, een mailpakket, een activiteitenpakket (online inschrijven voor activiteiten), en een online reserveer- en afschrijfsysteem voor boten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oie, dat was even terugdenken. Maar het is UPC. Technische info weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat ik maar een paar uur per dag online mocht zijn. Net genoeg om een foto te downloaden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Casema, nu Ziggo. Ondanks alle vervelende berichten is mijn internetverbinding in meer dan 8 jaar welgeteld twee keer uitgevallen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Planet Internet eerste provider. CD'tje bij de BP-pomp en toen via een modem op het net van KPN. Als iemand mij opbelde hoorde hij een heleboel gekraak over de telefoon als ik aan het internetten was. Goeie oude tijd maar slechts 10 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit via zo'n gratis CD-ROM van Compuserve een maand die verbinding op proef gehad, toen ben ik een beetje verslaafd geraakt, maar ik heb daarna een tijdje zelf geen internet gehad.

Later, dat zal in 1998 geweest zijn had ik verbinding via een inbelnummer van Freeler. Ik kwam vandaag nog een oude telefoonrekening uit die tijd tegen en het viel me op dat alleen het abonnement van KPN toen al erg duur was (iets van 45 gulden per maand of zo wat ik had), daarboven bleek ik ook al gauw veel te lang online te zijn. Sommige weken had ik er 80 uur internet opzitten, terwijl ik ook fulltime werkte.

Toen ik de telefoonrekening niet meer kon betalen en daardoor in de problemen ben gekomen ben ik een tijd echt gestopt, maar uiteindelijk is het kabelinternet via @home (nu Ziggo) geworden, dat heb ik nog steeds, wel een beetje duur (€47,95 per maand), maar tegenwoordig heb ik wel een vrij constante 15Mbit verbinding die bijna nooit wegvalt en de geruchten gaan dat ze er binnenkort 40Mbit van willen maken zonder prijsverhoging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst Deamon ADSL, en nu Alice Cable.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag. Brings back memories.

De eerste volgens mij Unet, daarna XS4ALL, toen KPN.

Nu... stiekum op de wifi van de buren... :-)

Nog steeds KPN, hoewel ik de laatste tijd een beetje last krijg van afscheidingsdrang door tegenvallende beschikbaarheid van het netwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de oprichting van xs4all ben ik klant bij hun en dat bevalt nog steeds goed dus zal ik daar nog wel blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste Internetprovider is Planet...
Omdat er regelmatig telefoonrekeningen waren van meer dan 700 gulden ben ik relatief snel over gestapt naar UPC. Na verhuizing @home, totdat zij mijn modem konden pijlen die net als de rest van mijn inboedel door brand verwoest was en richting stort was afgevoerd. Daarna weer Planet en weer essent om twee jaar terug weer terug te gaan naar Planet. Maar wel zakelijk dit keer...

Toegevoegd op 02-06-2009 08:31:36
Dit natuurlijk wel over een tijdsbestek van zo'n 13-14 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Compuserve.
Nu hebben we Zeelandnet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was worldonline, nog even één jaar meeverhuist naar tiscali en nu al jaren gelukkig met xs4all.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste provider was Chello van UPC. Dat vergeet ik nooit meer aangezien ik er nog wekelijks nachtmerries over heb ;-)
De rekeningen die ik moest betalen aan dit bedrijf werden afgeschreven van het rekeningnummer van mijn schoonvader (raar maar waar). Daarnaast waren er continu problemen met de verbinding......en ga maar door!

Na UPC stapte ik over naar Wanadoo, daarna was Het Net aan de beurt en ruim drie jaar geleden maakte ik de overstap naar Speedlinq, nu Telfort van KPN. Helaas heb ik (sinds KPN Speedlinq heeft overgenomen) regelmatig problemen met deze provider. Binnenkort kan ik dus een nieuwe provider toevoegen aan dit lijstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TIN (Telecom Italia Network), met een 33k modem. Woonde toen nog in Italia. Was zeer goede kwaliteit voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben begonnen in 1990/91 met volgens mij met Demon met een 14k4 modem. Ook nog meegedaan met dat Supernet o.i.d. waarmee je gratis kon internetten.

Daarna verschillende providers gehad w.o. zeelandnet, kpn (ISDN), versatel, zonnet, bART, speedlink en nog een aantal.

Op dit moment Orange (online.nl)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cHELlo.
Een drama. Met een kabelmodem, waarvan er een lampje ging knipperen als je geen internet had.
Het lampje knipperde soms niet tussen 3 en 4 uur 's nachts.
AWM
14 jaar geleden
Euronet in the mid nineties!
Daarna werd het al snel Xs4All en dat is nu nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten wat ik vroeger had, maar heb nu HetNet van KPN.
14 jaar geleden
Ik begon met internet via het universiteitsnetwerk tussen Nederland en Amerika. Ik denk in 1990/1991. Dat ging toen via gopher applicaties op een Apple. In die tijd was er in Nederland nog geen (?) commercieel internet en ook nog geen Windows (maar wij hadden apple ;o)

Toen kwamen de eerste browsers zoals Netscape en de eerste providers. Xs4all kwam in 1993. Ik geloof dat ik thuis op een gegeven moment bij TIP zat (The Internet provider waar Nina Brink nog nachtmerries van heeft). Daarna lang bij http://www.xs4all.nl gezeten, wat ik zelf nog steeds de beste provider van Nederland vind. Sinds kort heb ik glasvezel bij een andere provider en surf razendsnel.