Is wikileaks te stoppen, of is de invloed van het internet te groot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag zou eerst moeten zijn of je het wel wilt stoppen. Meer zou ik zien in een controle of wat ze publiceren ook gewoon waar is (en geen laster).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien interessant; zoek het Streisand-effect eens op. Het internet behandelt censuur als een opstopping, en werkt er om heen.

Antwoorden (7)

Internet is erg groot. Ik denk zelf van niet. Piratebay is er ook nog steeds na al die rechtszaken.
Daarnaast blijven ze denk vertrouwelijke informatie verschaffen. Anders kunnen ze meteen stoppen.
Ik las dat als er iets gebeurd met de oprichter van wikileaks dat er documenten vrijkomen van 1,3 gb.

Hoe je t went of keert. Ooit komen die documenten vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit zie waarom bestaat de Panorama nog of de Telegraaf zelfs een Prive omdat deze vaak de waarheid verkondegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed geformuleerd...
zo en zo waar de één ophoud gaat de ander verder dus de site is misschien individueel te stoppen maar het aanbod niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via hier is te zien dat 1368 websites een kopie van wikileaks hebben http://wikileaks.nl/mirrors.html. Dus nee, ik denk dat wikileaks niet meer te stoppen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de ene kant is het goed dat er zoveel informatie vrijkomt, zodat we als "gewone burger" ook eens weten wat er achter de schermen allemaal gebeurt.

Maar aan de andere kant, kan het onverstandig zijn om a l l e informatie op straat te gooien. Sommige informatie is "staatsgeheim", bijv. informatie waarmee je andere mensen in gevaar brengt door het naar buiten te brengen.

Daarom pleit ik ervoor dat niet zomaar a l l e informatie ongebreideld naar buiten gebracht mag worden, en er zal ook zeker tegen opgetreden worden als er door het lekken van informatie gevaarlijke situaties ontstaan (het is in dat geval niet ondenkbaar dat werknemers van WikiLeaks gearresteerd zullen worden).

Maar wat betreft andere informatie vind ik goed dat het naar buiten komt, krijgen we ook eens een kijkje achter de schermen - en belangrijker: de machthebbers (in dit geval de Amerikaanse regering) zijn nu verplicht om verantwoording af te leggen voor hun acties, en dat is een goede zaak.
13 jaar geleden
wikileaks hackers hebben een soort backup gemaakt zodat het te bezoeken blijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet is een digitaal elektronisch communicatienetwerk platform dat bestaat omdat computers aan elkaar verbonden zijn. Invloed wordt dus 'via' internet uitgeoefend door menselijk ingrijpen. Ik hoop dat Wikileaks door kan blijven gaan. Ik denk dat we aan de vooravond staan van een maatschappelijke politieke koerswijziging(de elite machthebbers). Ten voordele of ten nadele voor de massa bevolking is nog niet te overzien. Kijk ook op wanttoknow(punt)nl