Waarom heb ik geen internetverbinding?

Ik heb wel internet via draadloos.
Via de kabel werkt het niet.
Ik zie 2 internetverbindingen:
draadloze netwerkverbinding 3 en LAN-verbinding.
Beide hebben ze automatisch toegewezen IP/DNS/DHCP.
Bij LAN-verbinding staat bij activiteit 0 verzonden en 0 ontvangen. Bij tabblad ondersteuning staat helemaal niets bij details..
Als ik bij cmd ipconfig /all doe krijg ik Windows IP configuratie en Ethernet adapter Draadloze netwerkverbinding 3 . Bij de draadloze netwerkverbinding staat gewoon netjes een IP/DHCP/DNS.
Bij windows ip configuratie staat er:
host-naam, primair DNS achtervoegsel, knooppunttype, ip routering ingeschakeld, WINSproxy ingeschakeld en DNS achtervoegselzoeklijst.

Hoe komt het dat ik geen internet heb?

Toegevoegd na 20 uur:
Als ik draadloos uit wil schakelen, krijg ik de volgende melding:
U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder plug and play-ondersteuning gebruikt of duur een andere gebruiker of de systeemaccounts is geinstallerd.

Als ik de lan verbinding wil herstellen krijg ik de volgende melding:
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: TCP/IP is niet voor deze verbinding ingeschakeld. Kan niet doorgaan.

Kan iemand mij met deze informatie verder helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
sterredag
13 jaar geleden
heeft hij al wel gewerkt? is je netwerkkaart wel geinstalleerd? (drivers moederbord meestal) wie is de provider?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, dat is knap, zonder internet toch deze vraag kunnen
stellen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen via draadloos.
Ja, netwerkkaart is geinstalleerd. Ja, is inderdaad onboard. Nouja je hebt ook nog zoiets als draadloos? ^o)

Het beste antwoord

Heb je toevallig Tele-2? Want van Tele-2 weet ik dat 2 van de 4 ethernet poorten op het modem zijn bedoelt voor televisie en niet voor internet. Dus op je modem zitten 4 (volgens mij gele) LAN/ethernet-poorten en nu zit je kabel waarschijnlijk in 1 of 2, probeer het dan eens in 3 of 4. Of als de kabel al in 3 of 4 zit; probeer 1 of 2 dan eens.

Succes ermee! (je moet wel draadloos op je computer uitschakelen als je van de kabel gebruik wilt maken volgens mij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer eens rechter muisknop en dan internetverbinding herstellen. Of controleer of hij wel inschakeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"of hij wel ingeschakeld is" ... daar bedoeld Fietser12 mee, of je netwerkkaart (in de bios) wel is ingeschakeld. Bij het opstarten bij het allereerste scherm F12 of indrukken, dan krijg je het bios-menu, daar kun je interne hardware aan/uitzetten. Soms kan het ook de driver van je netwerkkaart zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herstellen gaat ook niet. Dan krijg ik de melding met iets van tcp/ip erin.
Omdat een lan verbinding een verbinding tussen computers is. Dit heeft niks met internet te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Onzin. Het stuk tot je router is een LAN-verbinding. Daar komt je internetverbinding vandaan. -1
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Misschien is je ethernet kabel niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bij de hand :S zal eens kijken of ik een andere kabel kan vinden.
Normaal gesproken neemt je PC automatisch de snelste beschikbare verbinding (dus LAN voor draadloos). Echter dit kan je instellen en soms is dit omgedraaid (of staat zelfs BlueTooth als eerste... ).

In je netwerkoverzicht kun je onder 'extra's/tools - enhanced settings' zien, welke netwerkkaart als eerste gebruikt wordt.

Toegevoegd na 55 seconden:
Heb je wel internet als je draadloos uitzet en alleen met de LAN-kabel verbonden bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien je drivers eens herinstalleren van je lannetwerkkaart als je dan toch zoveel miserie hebt met je kaarten!