Kun je een eigen enquête maken en daarbij geld mee verdienen?

Je kent al die enquêtes waar je een auto kan winnen, iPhones en al die dingen, maar hoe kan ik nou zelf zo'n enquête maken, en zelf ook geld verdienen. want zij krijgen er namelijk gewoon geld voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn het geen enquêtes maar een stuk of 50 aanbiedingen waar vaak weinig mensen op zitten te wachten. De vragen zijn: wilt u dit of heeft u dat of gebruikt u dit of wilt u bij ons iets kopen of wilt u bij ons lid worden. Ik hekel dat soort enquêtes zoals je merkt ;-)

Het beste antwoord

Die mensen die dit soort enquetes maken krijgen er geld voor omdat ze opdracht krijgen van een opdrachtgever die die gegevens wil binnen halen en daar dus ook een prijs voor over heeft. Als je dat voor je zelf wilt doen zul je dus geld aan mensen moeten vragen die de enquête invullen geef je weinig kans
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan gewoon een enquête maken, een paar keer uitprinten en er een prijs voor verzinnen. als je dan op konnigennen dag of op een andere dag langs gaat bij mensen, vraag je ze om hun gegevens in te vullen, en dan de enquête. om mee te doen betalen ze 1 euro, en laat dan zien dat je een prijs hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet een enquête in de letterlijke zin. Wat jij bedoelt zullen enquêtes zijn die eigenlijk loterijen zijn, en daar heb je een vergunning voor nodig.

Vraag je die aan en krijg je die, dan kan het natuurlijk wel. Al zal je tijd en geld moeten besteden aan het maken van zoiets, je doelgroep, hoe je hem gaat verspreiden en hoe mensen kunnen reageren (internet, papier etc).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen kunnen een enquête promoten (bijv. van http://www.affiliatepartners.nl/) op hun website en daar geld voor krijgen.

Bedrijven (of misschien ook wel particulieren) betalen juist aan Affiliatepartners.nl om hun enquêtes te laten promoten door de webmasters.

Hiervan betaalt Affiliatepartners.nl weer de webmasters.

Toegevoegd na 50 seconden:
(Ik doel hier wel op online enquêtes... Niet die je met de post ontvangt ofzo)