Hoe kan ik dit streamend opnemen? Met welk programma?

http://www.rtv-kempen.be/online_kempen.html
Dus ik wens het rtv nieuws op te nemen. Met welk programma? Hoe vind ik de juiste stream op die website zodat ik die kan invoegen in het streamprogramma?

Weet iemand een goed programma om stream op te nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je RealPlayer installeert, kun je heel veel van dit soort video's gewoon downloaden. Je krijgt dan een soort popup link in je browser "download this video".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb wel eens van zulke streams opgenomen met HyperCam. Daarbij kun je instellen welk deel van je scherm je wilt opnemen (dus een vierkantje tekenen rondom dat spelertje) en dan kun je dat gedeelte opnemen.

Om geluid erbij te krijgen moet er wel het één en ander gedaan worden, anders neemt ie het geluid op van je microfoon:

Bij je volume instellingen, ga je naar Opties > Eigenschappen. Daar kies je bij 'Mixerapparaat' voor je degene die opneemt (de enige mogelijkheid daaronder wordt dan 'Opnemen'). OK. Dan kies je (in plaats van Microfoon) voor Mono-uitgang (daaronder 'Selecteren' selecteren).

Nu wordt het geluid dat je afspeelt op je pc ook opgenomen met HyperCam.

Er zullen ongetwijfeld simpelere programma's zijn, maar zo kan het ook.