Wat betekend "Hacked by PC"?

Misschien stom hoor, maar ik ben maar een eenvoudige computer gebruiker en ik weet dit echt niet..
Boven in de blauwe balk van internet explorer staat nu:

Stel je vraag-Goeie Vraag-Hacked by PC

Dat Hacked by PC staat er nu al een paar dagen en ik krijg het niet weg. Wat is het en wat is er aan te doen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier een printje....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je even een screenshot van je scherm toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is niet zo best volgens mij
Rieneke1
14 jaar geleden
bij mij staat het ook hoor.
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja. Als stuivertje zegt dat hij AIDS heeft, en jij zegt "ik heb het ook hoor", dan is dat nog niet bepaald een geruststelling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Rieneke, dan lijkt 't me ook voor jouw PC eens tijd voor een grondige malware-controle!
Rieneke1
14 jaar geleden
cryo, ik heb er totaal geen verstand van, maar m'n internet doet netjes wat ik wil.
zal er eens naar laten kijken door een vriend.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat weet je niet. Althans, hij doet alles wat je wilt - maar je hebt geen idee wat je computer nu stiekem nog meer doet. Misschien ben je continu reclame voor viagra, penisvergroters of afslankpillen aan het rondsturen. Misschien is er een programmaatje actief dat al jouw inlogcodes en wachtwoorden verstuurt naar een ondergronds netwerk. Misschien - enzovoorts.
Rieneke1
14 jaar geleden
oh jee.
zal met spoed iemand inschakelen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He bij mij ook, maar 0ver 30 seconden is het weer weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei!! Ik zou maar uitkijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje... Stuivertje, Rieneke en Jeroen1962 alledrie zonder fatsoenlijke beveiligingssoftware op de PC... :P
Geen wonder dat er miljoenen gebotnette Windows-PC's zijn ;).
Eigenlijk zou Windows verboden moeten worden. Veels te onveilig bij normaal gebruik door normale mensen.

Het beste antwoord

Oh, da's ergens een string in 't register ergens, waar je elke willekeurige tekst in kan zetten. Je zou er ook neer kunnen zetten: "PC van Stuivertje.".

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik raad je aan, omdat 't een gevolg kan zijn van malware, om je systeem eens te scannen:
www.pandasoftware.com/activescan

Toegevoegd na 12 minuten:
Je kan 't weghalen door:
1. Start
2. Uitvoeren
3. Regedit {enter}
4. CTRL+F
5. hacked by {enter}
6. Verander de tekst zodra die gevonden is.

Toegevoegd na 1 dag:
Om even in te haken op de HKLM-regen van Antwoordman: dat kan je als volgt verwijderen:
1. Start
2. Uitvoeren
3. Blader naar
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run
4. Klik aan de rechterkant op de regel die eindigt op VBS.
5. Druk op de DEL-toets.
6. Ok.

Verder zou je ook nog eens in
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run
kunnen kijken, en:
1. Start
2. Uitvoeren
3. msconfig {enter}
4. Klik op de tab 'Startup'.
5. Dit is typisch een plek waar malware ook regels inzet. Er kan hier een hele waslijst staan met zaken die automatisch gestart worden. Hoe minder er staat, hoe sneller je PC zal zijn. Een enkele keer staan er 'onmisbare' zaken. Maar 't kan geen enkel kwaad om ze allemaal uit te vinken en te rebooten. Als je toch iets nuttigs mist (bijv. een system-tray icoontje rechtsonder), dan kan je ze achteraf zo weer aan zetten.

Verder ben ik benieuwd welke virusscanner je hebt, dat ie dit niet tegengehouden heeft.
Als ActiveScan van Panda niet werkt, kan je ook nog bijv. proberen:
1. Log in met een user die alle rechten heeft.
2. Open deze webpagina: http://housecall.trendmicro.com/
3. Klik op "Download HouseCall 7.1 (32-bit)"
4. Kies Run / Openen
5. Na het starten, kan je firewall (ik hoop dat je die hebt: in een plaatje hieronder trekt mijn NetLimiter2 Firewall aan de bel) een waarschuwing geven. Ik moet dan op 'Allow' klikken. Als er _geen_ waarschuwing komt: dan moet je onderzoeken of je wel een firewall hebt.
6. Na een tijdje komt er nog een waarschuwing van de firewall bij mij. In dit geval moet je housecall.bin toestemming geven.
7. Kies bij de 'License Agreement' voor Next.
8. Er verschijnt dan: 'Scan Now' met daaronder een klein knopje 'Settings...'. Klik op 'Settings...'.
9. Selecteer 'Full system scan'. Ok.
10. Klik op 'Scan Now'.
11. Tijd om een leuke film te kijken, bijv. Azumi :).

Toegevoegd na 1 dag:
Tikfout hierboven: HKLM-regen = HKLM-regel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat klopt, maar dat is niet het probleem. Het werkelijke probleem is: *hoe* is die tekst erin gekomen? Dat is vast geen betrouwbaar programmaatje geweest... En wie weet wat een onbetrouwbaar programma nog meer doet, behalve dit onschuldige effect veroorzaken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige remedie daartegen is: geen Windows gebruiken... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat panda ding krijg ik niet bijgewerkt. Hij zegt dat ik het nogmaals moet proberen maar hij blijft dat roepen.???
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan heb je onvoldoende rechten op je PC. Of je hebt toch een virus, en dat virus zorgt ervoor dat virusscanners worden uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Stuivertje:
"Hij zegt dat ik het nogmaals moet proberen"
Kan je daar ook een screenshot van plaatsen?

Andere antwoorden (2)

Je hebt een vervelend scriptje gedownload.
Vraag een handig neefje om met regedit de volgende regels aan te passen:

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Hacked by XXXX
HKLM\..\Run: [CORE2QUAD] C:\WINDOWS\SYSTEM32\XXXX.vbs

In de eerste regel kun je na het = teken invullen wat je wilt.
De tweede entry moet gewist worden.
AWM
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Zijn daarmee *alle* effecten van deze indringer *definitief* verwijderd, of heeft de indringer nog meer schade aangericht cq zal in de toekomst nog meer schade aanrichten?
AWM
14 jaar geleden
Als ik zoiets op mijn PC zou hebben zou ik sowieso een volledige scan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gisteren een volledige scan laten uitvoeren. Niets gevonden, maar het staat er nog steeds....
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan heb je twee mogelijkheden. Ofwel heeft die scan niet alles opgepikt. Elke scanner ziet wel één of twee virussen over het hoofd. Ofwel heeft een onverlaat een eenmalige aktie uitgevoerd, alleen maar het veranderen van die tekst, en is die onverlaat nu niet meer aanwezig. Dan zal geen enkele scan dit oppikken. Deze tekst wordt namelijk door verschillende providers aangepast, dus dat daar iets anders staat dan de standaardtekst (ik geloof dat die "Windows Internet Explorer" is) is heel normaal.
AWM
14 jaar geleden
Voor de volledigheid: Niet alle scanners vinden alle malware op je PC. Kijk maar eens of mijn tip helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er mee aan de slag... bedankt!
Hieronder staat meer informatie over het verschijnsel dat jij nu in Internet Explorer ziet. Het is wel in het Duits, maar er staan linkjes naar programma's die dit kunnen fixen. Ook wordt er naar HijackThis verwezen.

Overigens kom ik vooral meldingen vanuit Duitsland tegen, dus daar zal deze malware misschien ergens z'n oorsprong vinden.