Wat betekend "Hacked by PC"?

Misschien stom hoor, maar ik ben maar een eenvoudige computer gebruiker en ik weet dit echt niet..
Boven in de blauwe balk van internet explorer staat nu:

Stel je vraag-Goeie Vraag-Hacked by PC

Dat Hacked by PC staat er nu al een paar dagen en ik krijg het niet weg. Wat is het en wat is er aan te doen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier een printje....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oh, da's ergens een string in 't register ergens, waar je elke willekeurige tekst in kan zetten. Je zou er ook neer kunnen zetten: "PC van Stuivertje.". Toegevoegd na 6 minuten: Ik raad je aan, omdat 't een gevolg kan zijn van malware, om je systeem eens te scannen: www.pandasoftware.com/activescan Toegevoegd na 12 minuten: Je kan 't weghalen door: 1. Start 2. Uitvoeren 3. Regedit {enter} 4. CTRL+F 5. hacked by {enter} 6. Verander de tekst zodra die gevonden is. Toegevoegd na 1 dag: Om even in te haken op de HKLM-regen van Antwoordman: dat kan je als volgt verwijderen: 1. Start 2. Uitvoeren 3. Blader naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run 4. Klik aan de rechterkant op de regel die eindigt op VBS. 5. Druk op de DEL-toets. 6. Ok. Verder zou je ook nog eens in HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run kunnen kijken, en: 1. Start 2. Uitvoeren 3. msconfig {enter} 4. Klik op de tab 'Startup'. 5. Dit is typisch een plek waar malware ook regels inzet. Er kan hier een hele waslijst staan met zaken die automatisch gestart worden. Hoe minder er staat, hoe sneller je PC zal zijn. Een enkele keer staan er 'onmisbare' zaken. Maar 't kan geen enkel kwaad om ze allemaal uit te vinken en te rebooten. Als je toch iets nuttigs mist (bijv. een system-tray icoontje rechtsonder), dan kan je ze achteraf zo weer aan zetten. Verder ben ik benieuwd welke virusscanner je hebt, dat ie dit niet tegengehouden heeft. Als ActiveScan van Panda niet werkt, kan je ook nog bijv. proberen: 1. Log in met een user die alle rechten heeft. 2. Open deze webpagina: http://housecall.trendmicro.com/ 3. Klik op "Download HouseCall 7.1 (32-bit)" 4. Kies Run / Openen 5. Na het starten, kan je firewall (ik hoop dat je die hebt: in een plaatje hieronder trekt mijn NetLimiter2 Firewall aan de bel) een waarschuwing geven. Ik moet dan op 'Allow' klikken. Als er _geen_ waarschuwing komt: dan moet je onderzoeken of je wel een firewall hebt. 6. Na een tijdje komt er nog een waarschuwing van de firewall bij mij. In dit geval moet je housecall.bin toestemming geven. 7. Kies bij de 'License Agreement' voor Next. 8. Er verschijnt dan: 'Scan Now' met daaronder een klein knopje 'Settings...'. Klik op 'Settings...'. 9. Selecteer 'Full system scan'. Ok. 10. Klik op 'Scan Now'. 11. Tijd om een leuke film te kijken, bijv. Azumi :). Toegevoegd na 1 dag: Tikfout hierboven: HKLM-regen = HKLM-regel

Je hebt een vervelend scriptje gedownload. Vraag een handig neefje om met regedit de volgende regels aan te passen: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Hacked by XXXX HKLM\..\Run: [CORE2QUAD] C:\WINDOWS\SYSTEM32\XXXX.vbs In de eerste regel kun je na het = teken invullen wat je wilt. De tweede entry moet gewist worden.

Hieronder staat meer informatie over het verschijnsel dat jij nu in Internet Explorer ziet. Het is wel in het Duits, maar er staan linkjes naar programma's die dit kunnen fixen. Ook wordt er naar HijackThis verwezen. Overigens kom ik vooral meldingen vanuit Duitsland tegen, dus daar zal deze malware misschien ergens z'n oorsprong vinden.

Bronnen:
http://board.protecus.de/t35298.htm
http://virus-protect.org/artikel/spyware/v...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100