Is het verboden om te vragen naar een Torrent?

Ik beheer een community en daarin vraagt iemand om een torrent. Hoe zit de wet in elkaar op dit gebied? Mag je om torrents vragen? Mag je linken naar een website war torrents op te vinden zijn?

Wij hosten zelf geen torrentbestanden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
TurfGraver
7 jaar geleden
Een torrent op zich is niks illegaals.
De content van een torrent kan dat wel zijn. :)

Antwoorden (1)

Dit is eerder een juridische vraag dan een technische. Technisch gezien is een torrent per definitie niet uitsluitend voor illegale downloads.
Als je toch vermoed dat het hiervoor gebruikt wordt, zou ik de leden verzoeken om niet direct een torrent te plaatsen maar een link naar een 3de partij bijvoorbeeld wetransfer.com of een andere fileshare site.