Internet werkt niet op ubuntu window manager fluxbox.

Ik heb een probleem met het internet van fluxbox.
Op de window manager gnome werkt het prima en op xfce ook. Maar niet op Fluxbox en ook niet op LXDE.

De reden dat ik dit post is omdat ik graag werk met een simpele desktop omgeving op mijn laptop. Dus liever geen gnome. Alles staat onder ubuntu geinstalleerd. En ik wil geen ubuntu weg.

Kan iemand mij helpen hier mee?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn standaard window manager is gnome maar ik gebruik het liefst FluxBox.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Onlangs had ik zelf iets soortgelijks met LXDE (Lubuntu).

Echter was het daar niet zo dat het netwerk het niet deed. Ik moest me wel handmatig bij het draadloze netwerk aanmelden. Bij GNOME ging dat automatisch, maar bij Lubuntu moest ik me via het icoon op de taakbalk aanmelden. Ook moest ik dan nog vaak het wachtwoord van de keyring ingeven voordat ik aangemeld kon worden.

Gaat het in jouw geval ook om een draadloos netwerk of kun je een bedrade netwerk-verbinding ook niet werkend krijgen ? Als dat het geval is dan moet je waarschijnlijk nog een network-manager automatisch laten opstarten. Zie ook de verwijzingen die ik hieronder heb opgenomen.

Overigens ben ik inmiddels overgestapt van Lubuntu naar Ubuntu (GNOME dus). Die desktop bevalt me eigenlijk wel goed. Met wat thema-aanpassingen ziet het er wel okay uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal helpt het om de programma's een keer opnieuw te installeren. Ook kan je kijken op de websites van de programma's voor de nodige info. Ook mensen in computerwinkels staan altijd voor je klaar!