Euh...gek genoeg heb ik me dat ook weleens afgevraagd....het zijn tekeningen en dus heeft niemand er last van gehad. Daarentegen worden wel ideen in de gedachten van mensen gebracht die er niet mee om kunnen gaan. Maar tegenwoordig kunnen viezerikken overal wel aan beelden komen. Hoe ver trek je de lijn? Als iemand zelf een ranzig fantasietje tekent op een post-itje, is hij illegaal bezig? Ik heb vroeger behoorlijk zieke dingen getekend (ziek vanuit een ander thema), maar dat betekent niet dat ik wat ik getekend heb uit wil voeren. Ik denk dat het legaal is, maar dat er wel aandacht aan gegeven moet worden. Goeie vraag

Toegevoegd op 28-05-2009 20:37:04
Getverdemme....ben ik de enige met een antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lolicon is in nederland legaal(nog). In duitsland daarentegen zijn tekeningen waar personen minderjarig lijken en sexuele handelijngen uitvoeren illegaal ondanks dat het een tekening is en geen leeftijd is te geven aan de getekende persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is eerder twijfelachtig dan ronduit toegestaan. Kinderporno is strafbaar, virtuele kinderporno evenzeer. Het criterium lijkt echter te zijn dat de beelden realistisch moeten zijn voordat tot vervolging kan worden overgegaan.

Bij lolicon, althans op basis van wat ik er nu over lees is dat kennelijk niet het geval.

Als je dit toevallig als hobby zou hebben en er enige twijfel is over of het toegestaan is of niet dan kun je beter een jurist / advocaat om advies vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik denk het niet
het probleem is alleen de leeftijdsgrens dat ze hier in het westen gaan hanteren. want de grootste afzet markt in japan was 12-13 jarigen gasten.
er was wel een gast in amerika die bij het kopen van lolicon opgepakt was en achteraf troffen ze wel kinderporn op zijn pc.
het is niet verboden, dat ecchi gedeelte mag van mij ook wel blijven( die roshi van dragonball, ouwe vieze man die oversekst was en bulma aanrand.) maar het gaat wel ver af en toe

Toegevoegd op 30-05-2009 19:13:19
ik heb even gekeken op wikileaks
wat precies geblacklist is
http://wikileaks.org/wiki/Talk:Australian_government_secret_ACMA_internet_censorship_blacklist%2C_6_Aug_2008
zie 10e link
die met 4chan.
beoordeel zelf maar of zoiets wel of niet kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoverre ik weet, is het niet strafbaar, maar of het geheel legaal is weet ik niet. 3d cartoon porn heeft namelijk geen gevolgen/invloed op andere personen, tenzij de betreffende persoon erdoor ook acties door onderneemt. kortom, het kijken ernaar is waarschijnlijk niet strafbaar. wel zijn er ook bepaalde con's die wellicht niet echt sociaal acceptabel kunnen worden genoemd zoals bijv. toddlercon, (vraag me niet hoe ik dat ken), maar ook die zijn getekend of geanimeerd en vallen dus ook niet onder bijv kindermisbruik. wat ik gelezen heb is dat sommige mensen vermoeden dat het niet wordt gestraft of tegengehouden omdat het niet misbruikend is tegenover anderen, en in het geval van toddlercon, pedofielen soms lollicon en toddlercon gebruiken als zijnde vervanging van de reality variant...
(je weet wel wat ik daarmee bedoel)