Wat is beter: website laten bouwen of op internet (GRATIS) website nemen?

Wat zijn de voor en nadelen? Ook qua kosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Een gratis website is goed genoeg voor je vriendenkring. Als je gevonden wilt worden op Google is het beter om het wat officiëler te maken met een eigen domein, kost wel wat maar niet zo veel tegenwoordig.
Webklik is een goede host om gratis een website te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eigen website (laten) maken hoeft niet zo duur te zijn. Je kan zo bijvoorbeeld al voor rond de 5 á 6 euro een domeinnaam registreren bij TransIP.nl
Hosting kan je nemen bij bijvoorbeeld Versio. Als je contacten hebt met mensen in deze wereld kan je makkelijk vragen stellen, maar dat kan hier ook of op andere fora.
Lees je zelf even in op de gratis open source systemen zoals bijvoorbeeld WordPress.
Dit is eigenlijk een blog, maar je kan het ook gebruiken als website!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er helemaal van af wat je ermee wilt. Als je een webwinkel wilt bijvoorbeeld, kun je kiezen voor een standaard pakket. Dan kun je zaken als kleurtjes, fonts e.d. aanpassen, maar als je speciale wensen hebt gaat dat niet.

Wil je alleen een site om jezelf te profileren, je blog erop te gooien of wat fotootjes... is heel wat anders dan wanneer je een social site wilt waar mensen moeten inloggen en met elkaar kunnen 'linken' en zo voorts...

Wanneer je zelf of door wie dan ook een site laat maken, kun je precies aangeven HOE je het hebben wilt en er ook allerlei niet-standaard zaken in verwerken. Dus aan jou zelf wat nu 'beter' is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website gratis laten hosten, kan je vrij makkelijk doen door bijvoorbeeld webs.com te gebruiken, hierbij kan ieder gratis een website opbouwen en zijn informatie planten. Echter om unieke ontwerpen voor jouw site te kunnen gebruiken moet je wel betalen. Je kunt dus echter wel een gratis site opbouwen, maar niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld een bedrijf zou willen.

Een website laten hosten, kost op 3 manieren geld:
1). De link/url van jouw site moet geregistreerd worden, hiervoor betaal je maandelijks een bedrag. Indien je dit niet laat doen, is er de mogelijkheid dat jouw site op een dag uit de lucht wordt gehaald omdat jij niet betaald voor jouw plekje op het World Wide Web, terwijl iemand anders wel het geld er voor over heeft.
2). De daadwerkelijke host-kosten. Deze bedragen zijn afhankelijk van de opties die je kiest. Schat jij in dat er veel mensen zullen zijn die je site zullen bezoeken, en daar tevens bestanden van af zullen downloaden, is het handig om een grote bandbreedte voor jouw server af te huren.
**
Natuurlijk is het ook mogelijk om jouw site zelf thuis te hosten, of op een server op het werk. Alleen is er dan wel het vereiste dat je deze dag en nacht aan kan laten staan (indien je de website dag en nacht beschikbaar wil hebben).
**
3). De bouwkosten van een site zijn vrij hoog (startend vanaf €40 euro/ uur bij freelancers, oplopend tot €150/uur door professionele bedrijven.

Ik hoop je hiermee enigzins een inschatting kan maken wat voor jou het beste gaat werken.
Mocht je er niet uitkomen, begin dan met een gratis website, en stap desnoods later nog over naar een gehoste site!