hoe komen mensen aan je msn adres

ik word regelmatig toegevoegd door mensen die ik niet ken of niet wil kennen deze aanvragen weiger ik dan ook en blokkeer die mensen dan ook meteen.
maar wil wel eens weten hoe ze aan me msn komen

Toegevoegd na 6 dagen:
al mijn internet profielen staan op prive.
dat doe ik namelijk standaard.
dus wie weet het??

Toegevoegd na 6 dagen:
En wat kan ik er tegen doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Misschien van andere mensen gekregen... ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn, dat jou profiel openbaar is op het internet, bij MSN zelf.
Log maar eens in op de MSN site, en kijk je instellingen daar eens na.
Soms staat er, dat iedereen jou kan benaderen, als jij die instelling hebt openstaan.
Als mensen dan zoeken naar contacten, en jou naam komt toevallig bovendrijven, dan kunnen ze jou zomaar benaderen om vrienden te worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je klikt gewoon dan, als je hebt ingelogt, erna op windows messenger, dan rechtsboven verschijnt profiel, die aanklikken, en alles even nakijken...

Toegevoegd na 6 dagen:
na aanleiding van je uitbreiding van je vraag, ook kan het zijn, dat een maatje die je kent op msn, zijn msn helaas de dupe is geworden van iemand met kwade bedoelingen.
Stel, jij staat op mijn msn, mijn msn word even gehackt..
Jou gegevens zijn dan ook bekend, min of meer, in elk geval je msn-adres....
Helaas gebeuren die dingen nu eenmaal, of de oorzaak per ongeluk bij jou ligt, of bij een ander, nadeel is, dat een gewone gebruiker altijd de dupe ervan is, en de misbruiker feitelijk vogelvrij is...
triest, maar gewoon een keiharde waarheid.
nadeel is, dat jij per ongeluk, dan wel, door je eigen fout, dan door een fout van een ander, deze ellende ondervind.
Gelukkig gebeurd zoiets niet elke dag, maar helaas ondervind jij nu, wat het is als je wel slachtoffer word..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe msn, en denk stiekem dat de oude msn versie, sommige sites gekoppeld zijn aan je msn-adres.
Dit viel me op, toen ik de nieuwe msn installeerde.
Als je dan niet oplet, en een site herkend dat je msn hebt, d.m.v. een coockie bijvoorbeeld, dan noteert die site dat.
Die koppelt dat misschien weer aan een ander bestand, en voila, jij hebt een hoop aanbidder (sters) waar je niet om vraagt.
Ook ik sta prive, heb meerdere msn-adressen, op mijn hoofd-msn adres nergens last van, en het msn-adres, wat ik gebruik voor mensen die eventueel mijn hulp ergens anders voor nodig hebben, word wel gebombadeerd.
Zelf als ik op sites kom, wat vragen om mijn mail-adres, geef ik daar het mail-adres van door.
En ik vermoed, dat je dan op die manier gewoon gekoppeld word.
Zoiets kan je in feite zelf ook doen, je tikt gewoon tig adressen in, en je zal altijd wel iemand vinden die je toevoegt, of beantwoord krijgt, dat die wel een msn-adres heeft.
Schijnbaar kunnen ze er geld mee verdienen, want ze blijven het proberen...
misschien heb je je hyves/facebook of een ander social network de gegevens niet afgeschermd. anders gaat het via andern
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
punt1. je msn adres kan op facebook en hyves openbaar staan voor iedereen. in dat geval kun je in je profiel de toegankelijkheid instellen.

punt2. je kunt ook door iemand benaderd zijn om je msn gegevens op een website in te vullen. Op die manier kan iemand jou gegevens misbruiken en jou toevoegen.

punt3. Ook iemand anders in jou lijst kan zo'n website hebben ingevuld. op die manier kan ook iemand jou toevoegen.

in de meeste situaties lijkt mij punt 1 het meest waarschijnlijk.