Hoe krijg ik een hogere resolutie?

Ik weet niet goed hoe ik deze raag moet formuleren, maar mijn probleem is dat ik mijn laptop [Acer Aspire 7551] heb aangesloten aan mijn Full HD LCD TV [Acer at2355], maar het beeld ziet er niet helemaal perfect uit (dus een klein beetje vaag en uitrekt) en ook vult hij niet het hele scherm. Nu is het enige data ik weet dat de schermresolutie niet hoger kan dan 1600 x 900. Zou ik dit kunnen veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Elk LCD/computerscherm heeft 1 resolutie waarbij het beeld optimaal is. Een hogere resolutie kan meestal niet eens worden weergegeven. Echter de resolutie van een extern scherm kan wel groter zijn dan die van de eigen monitor. Je moet dan niet je scherm klonen, maar individueel aansturen (als extended desktop) of enkel het externe display/TV gebruiken (dat laatste zorgt soms voor een beter/helderder beeld, aangezien de grafische kaart dan maar 1 monitor hoeft aan te sturen.)

Vergeet niet dat bij hetzelfde aantal pixels je TV beeld 2-5x groter is dan het beeld van je laptop (en dus onscherper).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, op de desktop rechtermuisknop indrukken en kiezen voor "äan persoonlijke voorkeuren aanpassen" vervolgens kies je voor beeldscherminstellingen Nu kun je het wijzigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer
Je kan in Uw configuratiescherm naar NVIDIA gaan : klikken e de drie opties van scaling proberen.
Onthou steeds uw eerste instelling voor terug in oorspronkelijke modus te komen.
(ikzelf heb het nog niet geprobeerd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een resolutie waarde kiezen met 720 X erin.

Toegevoegd na 4 minuten:
omdat je voor full hd 1920 x 1080 moet hebben ga je naar hd waarde ? x 720.

Na omschakelen te tv een keer van input wisselen waarna hij zichzelf calibreert op de nieuwe resolutie-input (soms doen tv's dat zelf meteen). De balken moeten dan weg zijn.

Indien je foto's weergeeft (meestal 4:3 verhouding) zul je wel altijd balken blijven zien, tenzij je dat op uitvult en de vertekening (korte lijven) voor lief neemt.