Kan ik het koelding (die stalen met een berg ribben) loshalen en afspoelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat kan. Maar meestal is even de stofzuiger eropzetten beter. Als je toch besluit hem af te spoelen, zorg er dan voor dat hij droog is als je hem weer bevestigd. En gebruik nieuwe koelpasta bij het weer bevestigen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan. Je kan het ook schoonmaken met een klein kwastje, of met een spuitbus met lucht schoonblazen. Spuitbusje met lucht is te koop bij een elektronica zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om perslucht te gebruiken.
Water is sowieso uit den boze.

Voordelen van een busje perslucht zijn dat je er zeer gericht mee kan te werkgaan en dat het niet nodig is om de koeler lost te maken (wat ook een risico op zich is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal hem niet losmaken, vaak zit er pasta tussen die warmte doorgeeft aan de koeler. Verder geen water in de PC. Maar schoonmaken met een klein zacht kwast en een stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perslucht is niet zo goed. Je verspreidt het vuil alleen maar naar de rest van het moederbord. Gebruik een stofzuiger, maar houd tegelijkertijd met een vinger de ventilator tegen, zodat hij niet gaat draaien. De zuigstroom van de stofzuiger (perslucht ook overigens) is zo sterk, dat ver ventilator VEEEL te hard gaat, en dat is slecht voor de lagers.