Past een intel core i7 processor op mijn moederbord?

Hallo ik heb een dell dimension e520 pc en mijn moederbord is van (dell inc. 0wg864 motherboard) en ik wou graag weten als ik hier op een intel core i7 processor op kon zetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (2)

nee de intel core 2 duo is de hoogste die er in past
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik moet mijn moederbord vervangen als ik er een ader processor er in wil ? maar als ik mijn moederbord verander moet ik dan alles verandere zo als video kaart enzo of alleen de processor ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En welke Moederbord heb ik nodig voor een i5 of een i7 intelcore processor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Als je je moederbord vervangt moet je RAM en CPU gaan vervangen. Alle Moederborden ondersteunen nu DDR3 RAM en Intelborden ondersteunen socket 1155 of 1150(gloednieuwe) CPU's, AMD ondersteunt AM3+ en FM2 CPU's. Videokaart kan je houden, maar misschien is de onboard videochip ondertussen krachtiger dan je losse videokaart (ligt aan je kaart).
Nee, jouw moederbord ondersteunt alleen processoren met socket 775. De Intel Core i7 is socket 1155 (dit geldt ook voor de i3 en de i5). Socket 775 processoren worden al jaren niet meer gemaakt.