Ip camera zonder UTP kabel (werkend krijgen?)

Heb een Tenvis ipCamera en een Cisco router. Mijn webcam doet het prima, wanneer deze rechtstreeks op het UPC modem (Cisco) zit met een UTP kabel. In het menu van de camera koppel ik de camera aan een wifinetwerk en haal vervolgens de UTP kabel uit het modem. Op dat moment is de camera intern en extern niet meer te benaderen. Veranderd automatisch het ip-adres? of doe ik iets verkeerd?

Toegevoegd na 1 uur:
Afbeelding wifi instellingen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Zonder kabel zal dit niet meer werken zoals jij het wil. Hij is nu toegewezen aan het modem. Gewoon de boel weer aansluiten en de camera een andere toewijzing geven. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, dat is waar. Maar van uit je eerste positie moetje goed opletten hoe je de camera een nieuwe toewijzing geeft zodanig dat je weet op welk adres je modem je camera geeft. Daarbij moet je ook een toewijzing geven aan je pc zodat die het juiste adres weet. Zit mij ook te bedenken of het modem hiertoe in staat is? Zal binnenkort bij een specialist in dit eens informeren! Succes.
Download een gratis netwerkscan prg.

En kijk dan welk ip adres de cam gekregen heeft.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Controleer het wachtwoord of deze goed in gevuld is. Met draad werkt het zonder wachtwoord, maar voor draadloos is een wachtwoord nodig.
Ook dien je de ip camera een vast ip adres geven.

Persoonlijk ben ik een voorstander van internet via de UTP, want wifi is soms allen met heel veel moeite stabiel te krijgen.

Toegevoegd na 11 minuten:
De instellingen in de wifi router en in de ip camera dienen op elkaar afgesteld worden. In de router dient het mac-adres van de camera aan een vast ip adres gekoppeld worden. En het wachtwoord dient de de camera ingevuld worden.

Hou de wachtwoorden geheim, want de ssid's zijn openbaar en zet daar geen info welke je niet met de wereld wil delen.

Overigens weet je zeker dat je camera beelden via wifi wil delen, je buren kunnen bij een configuratie fout mee kijken.

Toegevoegd na 21 minuten:
Hier een filmpje hoe het werkend te krijgen.