Kan je reborn-Win98 kaartjes zelf flashen zodat ze geschikt zijn voor WinXP?

Uiterlijk is er nl. geen enkel verschil te zien tussen de 98- en de XP-versie - behalve de kleur van het printplaatje.
Officieel 'kan' het natuurlijk niet - maar mij dunkt dat het enige verschil de inhoud van de flash-chip is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Hier vind je uitgebreide informatie:
http://cms.signalnet.de/binkap.jsp?pagId=10101&binId=5061&allowCache=true&openDirectly=false&contentType=application/pdf&fileName=Maxde.pdf
(in het Duits)

en hier in het Engels wat vergelijkbaars, niet zo uitgebreid:
http://www.lenten.com/lenten_ftp/manual/Rborn%20Card%20MAX%20v3.0.pdf

Op de tweede pagina staat ook een contactadres, wellicht dat zij je nog beter helpen.

In de screenshots en tekst staat ook telkens XP, dus ik ga er van uit, dat ze ook onder XP werken (wellicht niet alle modellen).

Toegevoegd na 4 minuten:
Contactadres staat in de duitse versie.

Als de kaart echt hardcoded adressen gebruikt, kan het goed zijn dat XP er blijvend over valt en het niet werkt.

Wat je evt. nog kan proberen is met DOS-Box een *echte* DOS omgeving onder XP op te zetten. Met een paar instellingen in de conf-file kun je zelfs USB-sticks en netwerkprinters als 'locale recourcen' in DOS (en dus ook Win95/98) gebruiken.

Met DOS-Box draaien we hier een oer(w)oudprogje uit 1983... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Link 2 biedt in elk geval geen soelaas - aangezien de reborn-kaartjes van Lenten zelf zijn. Zij willen alleen maar met elk nieuw OS steeds weer (heel belachelijk, zo niet milieucrimineel) nieuwe kaartjes verkopen.
Ze zeggen ZELF ook dat je ze niet kunt upgraden. De genoemde PDF spreekt wel van upgraden, maar dat is alleen *binnen* één bepaald OS (in dit geval binnen W98 zelf).