hoe voorkom ik dat mijn printer canon te vroeg zegt Cartridge leeg

Toegevoegd na 59 minuten:
Het is niet mogelijk door te printen.
Printer stopt bij melding Cartridge leeg

Toegevoegd na 11 uur:
Als printer aangeeft de een van de cartridge leeg is, is printen verder onmogelijk. Ook als de kleuren Cartridge leeg zijn is verder printen ZWart niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mm, vervelend. ik kan wel doorprinten met mijn laserjet..
het is dus ook zonde van wat er nog in de cartridge zit.
iets voor de consumentenbond? of kassa?

Antwoorden (4)

Dat is niet te voorkomen, dat zit in de software ingeprogrammeerd. Gewoon negeren en doorprinten tot hij helemaal leeg is.
jc54
13 jaar geleden
je kunt gewoon doorprinten totdat je afdrukken te grijs/wazig worden. pas dan is je cartrigde echt leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mm, vervelend. ik kan wel doorprinten met mijn laserjet..
het is dus ook zonde van wat er nog in de cartridge zit.
iets voor de consumentenbond? of kassa?
Dat zegt niet alleen een Canon printer. Alle printers hebben een bepaald niveau wat ze aangeven dat de cartridge (bijna) leeg is. Marketing technisch natuurlijk interessant want als een deel van de mensen hem vervangt als hij zegt dat hij leeg is verdient dat wereldwijd best lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Dit kan verschillend zijn naargelang het model, meestal is dit vooraf in de software geprogrammeerd van het appa-
raat. Indien deze pop-up verschijnt kan je deze gewoon negeren en verder doorprinten, tot da afdruk grijs begint te worden, dan is je cartridge aan vervanging toe !

Nog een tip :

Als je cartridge leeg is kan je ze beter allemaal gelijktijdig vervangen !

Mvg,

Karel8158

Toegevoegd na 25 minuten:
In antwoord op je vraag indien de cartridge leeg is stopt het printen, maar als je een of meerdere cartridges ver- vangt kan je gewoon verder printen.

Het beste moment om uw cartridge te laten navullen is wanneer de printer aangeeft dat de cartridge bijna leeg is.

De printer/computer geeft dit alleen aan als U 'n niet hervulde patroon gebruikt óf als U bij de installatie van 'n hervulde patroon de inkt-niveau-meter met succes gereset heeft.
Ga niet te lang door met het "leeg" printen van de cartridge omdat dit ernstige beschadigingen (verbranden) aan de printkop kan veroorzaken.

Mvg,

Karel8158