Asus laptop L3500tp wil niet uit standby komen

ik heb een wat oudere laptop, de Asus L3500tp, deze is met alle bijbehorende drivers van de originele cd geinstalleerd.

hij wil echter niet uit standby als ik hem eruit wil halen door op een toets te drukken zoals spatiebalk te drukken. je ziet dan wel het knipperende lampje weer gewoon gaan branden zodat hij eigenlijk weer zou moeten opstarten uit standby. er gebeurt echter helemaal niks verder behalve dat je wel hoort dat de dvd speler wordt aangesproken (kort klikje) en daar houd het op, geen verdere actie zoals het draaien van ventilator of wat dan ook, en komt dus verder niet uit standby, wat ik ook probeer ermee, het lukt niet.

ik had eerder een Asus L3800, (bijna zelfde model, alleen iets mindere processor) hierbij lukte het wel gewoon door op de spatiebalk te drukken en dan komt die uit standby.

besturingsysteem in XP professional.

verder werkt dus dus goed. alleen uit standby halen gaat niet.

iemand die iets weet erover hoe ik hem uit standby krijg gehaald?

ik hoor het graag.

Gr hans

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

-Mogelijk iets mis met Accu/stroom toevoer
-Lukt het om de computer wel helemaal opnieuw op te starten. (aan/uit knop 20 sec indrukken voor uitschakeling)
-Hardware is vrij kwetsbaar vooral bij Laptops. (dus ook bij nieuwe). Neem eens contact op met Asus Nederland helpdesk voor meer ondersteuning. De medewerkers van zo'n helpdesk kunnen samen met jou een heleboel uitsluiten voordat je naar de winkel gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zet hem eerst helemaal uit, door een paar seconden lang de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Daarna zet je hem weer aan. Vervolgens kun je via instellingen de standby functie opnieuw instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gokje, iets dat de truc is bij mijn eigen laptop als hij niet op het stopcontact is aangesloten: druk één keer *kort* op de aan-uitknop. Vaak is die knop zo ingesteld dat een paar seconden lang drukken het signaal is voor 'uitzetten' (wat Loenie al noemt), terwijl kort indrukken het signaal is voor 'uit slaapstand komen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's niet zozeer een gok, maar meer een feit: bij veel laptops moet je eenmalig kort op de aan/uit-knop drukken om hem uit standby te halen.
Na 5 sec. ingedrukt houden gaat ie uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gok is dan ook niet dat dit bij veel laptops zo werkt (dat is zo) maar dat het bij deze specifieke laptop zo werkt (kan goed, maar kan ik niet weten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor jullie meedenken, maar helaas ook niet, heb ook al de laatste driver gedownload hiervoor ( ATK0100 ) maar mocht niet baten. andere tips blijven welkom.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is dit het enigste juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje jeroen, maarja, je weet nooit, het blijft techniek, dus mischien dat iemand toch iets weet.