Waarom hebben de cijfertoetsen op je telefoon en op het toetsenbord van de computer niet dezelfde indeling?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

vraag is al een gesteld voor het antwoord zie link hieronder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hebt wel de neiging om vaak op het zelfde moment als iemand anders antwoord te geven he lala? :-P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hmmm, kan ik van jou ook zeggen :-)
De uitvinder van de telefoon gebruikte een andere indeling dan later gebruikerlijk in de computertechniek
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de telefoon zijn de toetsen normaal gerangschikt, en op je toetsenbord verkeerd om. Dit heeft te maken met de eerste computers. Dat waren eigenlijk grote rekenmachines, waarvan ook de indeling van de toetsen is overgenomen.