Is systeem herstellen veilig voor een laptop bij verkoop?

Ik ga mijn laptop en mobiel verkopen en wil zeker zijn dat alles eraf is zodra ik dit doe. Ik heb niet echt privé dingen zoals foto's en bestanden die ik wil behouden maar maak me wel een beetje zorgen om de bewaarde inloggegevens van mails en digid bijvoorbeeld.

Hoe weet ik 100% zeker dat deze eraf zijn gehaald als ik hem meegeef aan koper? Ik zie veel ingewikkelde uitleggen met harddrives waar ik totaal geen verstand van heb, dus graag simpel uitleggen!

Alvast bedankt.

10 maanden geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Systeemherstel heeft geen zin en is niet veilig wat inloggegevens e.d. betreft. De Windows-omgeving wordt enkel hersteld door terug te keren naar de bestanden en instellingen die zijn opgeslagen in het herstelpunt.

Je kunt beter laptop en mobiel terugzetten naar fabrieksinstellingen:
https://www.computerreparatiecenter.nl/hoe-zet-je-een-laptop-naar-fabrieksinstellingen
https://fwd.nl/mobile/je-android-tablet-resetten-hoe-werkt-het/
SimonV
10 maanden geleden