Hoe kan ik de gegevens van mijn pc/moederbord ed vinden?

blijkbaar is me 'geluidkaart verwijderd' en moet ik een nieuwe driver zoeken, weet alleen totaal niet hoe ik de gegevens van mijn pc, nr merk zou ik niet eens weten kan het nergens vinden en gegevens van mijn moederbord iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.3K

Antwoorden (5)

Er is een eenvoudiger manier, download drivermax en installeer het, het programma zoekt voor jou de juiste drivers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit werkt gegarandeerd, alleen krijg je maar twee drivers per dag met het gratis account, je kunt dit oplossen door meerdere accounts aan te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kiest gewoon de beschibare audiodriver, met het hoogste nummer en dan moet het weer werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet er ook bij zitten, maak anders even een screenshot en zet die bij de vraag, dan kijk ik even
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast kun je ook alle updates pakken, dan is je pc ook weer up to date
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, als je in Utrecht zit, kan ik anders even voor je kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt bij drivermax een account aan en vervolgens zie je op de website exact welke drvers je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je gewoon installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluidicoon moet je activeren en dan staat die weer in de balk. Zet je pc is een minuut uit en start hem dan op. Daarnaast kun je de bios nog even controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zijn dat er meer drivers zijn verdwenen, kijk eens of ook andere drivers moet downloaden bij drivermax
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast kan je geluidskaart uit staan in je bios.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het opstarten kan je een toets indrukken meestal, F2, F12 of DEL, dan kom je in de bios. En daar zoek je de geluidskaart. In het ergste geval kies je voor default en dan gaat je pc naar de basisinstellingen maar dan moet het ook weer werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er gaat niks verloren als je de bios terugzet naar default.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je besturingssysteem en heb je remote desktop, dan kan ik eventueel even bij je inloggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je internet hebt, kan je via www.teamviewer.nl elkaars PC overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Nee, er gaat niks verloren als je de bios terugzet naar default."
Wel eerst de huidige (boot)instellingen (opstart-instellingen) opschrijven. Dan kan je 't terugzetten mocht 't starten niet meer lukken.
Download PC Wizard om te kijken wat voor hardware (geluidskaart) je hebt en zoek daar de juiste driver bij

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/PC-Wizard-Release.shtml
rose
13 jaar geleden
Typ in bij uitvoeren: dxdiag. Daar heb je alle info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle gegevens zijn verzameld onder apparaatbeheer. Dus naar start,configuratiescherm, apparaatbeheer. Hier zijn alle gegevens.
Succes er mee!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de kabel van de speakers naar de PC wel in het groene gaatje gestoken? Heb je twee geluidskaarten? Heb je dan wel het juiste groene gaatje gepakt?

Welke Windows versie heb je? Dit kan je als volgt zien:
1. Startknop op je bureaublad
2. (Uitvoeren.)
3. Intikken: winver {enter}