Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Betekent lagere resolutie kiezen ook minder op je scherm?

Heb een 24 inch scherm gekocht (breedbeeld). Maar ik werk het liefst met resolutie 1440x900. Dan is alles nog lekker leesbaar.

Heb ik nu mijn geld weggegooid of heb ik effectief een groter scherm als ik 1440x900 blijf gebruiken? (kan perfect hogere resolutie kiezen maar vind dit fijn om mee te werken).

Mijn vorige scherm was een 21 inch scherm, en ook ongeveer die resolutie.

Dus krijg ik toch nog grotere letters op het scherm, of heb ik toch nog een voordeel met dit grotere scherm, zelfs als ik dezelfde resolutie gebruik dan bij een 21 inch scherm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
786

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hoeft niet persee een hogere resolutie te nemen bij een groter scherm, maar dan vergroot je feitelijk alleen je letter / afbeeldingen mee.

Een 3 inch grotere monitor zou je de mogelijkheid geven om een iets hogere resolutie te nemen en hierbij dezelfde leesbaarheid als een 21 inch met een lagere resolutie. Hierdoor krijg je pas echt een goed effect.

Tevens is het vaak zo dat tft schermen een "voorkeurs" resolutie hebben, hiermee heb je feitelijk het beste beeld.

Ik zou als ik jou was de resolutie 1680 x 1050 nemen (breedbeeld). In het begin is het wellicht even wennen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je na een tijdje niet meer terug wilt naar 1440x900.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding