Kan je 2 voedingen in 1 pc doen?

Mijn voeding ( Chieftec ) is een beetje aan zn einde, de kabel van de 4 pins naar het moederboard zit een breukje in waardoor die soms uitvalt / moet telkens aan de kabel trekken en goed drukken dan gaat die pas weer aan.

Ik heb hier nog wel een oude voeding liggen met een 4 pins aansluiting, zou ik deze voeding kunnen aansluiten ALLEEN op het moederboard en verder nergens? Zou dit werken?

Dit zou alleen tijdelijk zijn, heb op dit moment geen geld voor een nieuwe voeding.

Op de foto's kun u zien hoe ik de kabel moet neerhangen om contact te krijgen, soms schiet die van de positie af en valt de pc uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://imgur.com/Bez2ISk,KZDftYQ
http://imgur.com/Bez2ISk,KZDftYQ#1

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet alleen een stuk van het kabeltje hergebruiken? Beetje solderen en krimpkous (of desnoods kroonsteentjes) en klaar toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm dat is geen gek plan, al weet ik niet waar ik zou kunnen solderen, heb zelf geen soldeerspul
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een kroonsteentje er tussen is dat mogelijk?

Antwoorden (3)

Ga geen twee voedingen gelijktijdig gebruiken. Elke voeding heeft zijn eigen aarde. Een nieuw moederboard is duurder dan een nieuwe voeding.

Voor zeer weinig geld kunt u in een tweede handswinkel een werkende voeding kopen.

Ook zijn er vrijwilligers die voor weinig geld u helpen om uw pc weer werkend te krijgen.

Dat breukje in de kabel is te repareren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik het goed begrijp wil je 2 voedingen tegelijk aansluiten, waarvan een alleen het moederbord voedt? wat ik me afvraag is waarom je de voeding niet vervangt door de oude voeding? een voeding voor het moederbord alleen zou moeten kunnen, alleen zag ik op de foto dat er waarschijnlijk geen plaats voor is in de computer, of je moet de voeding ergens laten hangen(bedenk wel dat een extra voeding ook extra warmte produceert die moet worden afgevoerd, en dat je ook een extra kabel nodig hebt van het stopcontact naar de voeding) Het lijkt mij niet handig om op deze manier door te gaan, niet alleen omdat je computer steeds uitvalt, maar ook omdat het gevaarlijk kan zijn en je hoogst waarschijnlijk geen garantie meer hebt op je computer omdat je een defecte voeding gebruikt, als er nog garantie op de computer zit kan je hem opsturen voor reparatie of vervanging.

als je een goedkope/gratis voeding zoekt kan je ook eens kijken naar een afgedankte pc, meestal is de voeding nog wel goed, dit hoeft niet meer dan een paar euro te kosten.

het heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, maar ik zag op de foto dat er nogal een hoop stof in je computer zit. Waarschijnlijk presteert je computer wat beter als al het stof weg is(stof geleid stroom en kan kortsluiting veroorzaken)ook helpt het om het stof van de fans te halen, hierdoor worden ze stiller en verbruiken ze ook minder energie.

ik hoop dat je vraag zo is beantwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan alleen als je (1) er vrede mee neemt dat je niet alles netjes in je behuizing kan wegwerken en (2) je een tweede moederbord hebt dat je tweede voeding kan vertellen dat je pc aanstaat. Anders gaat de tweede voeding die niet aan het moederbord is aangesloten gewoonweg geen stroom leveren aan de overige componenten.