Hoe kan ik mijn lacie externe harde schijf formatteren?

Ik kocht een nieuwe externe harde schijf van lacie maar verwijderde voor ik ze gebruikte de setup assistent. Als ik de harde schijf nu in de pc steek, krijg ik een melding dat ik ze moet formatteren. Als ik dit doe, dan gaat het proces vlot, en op het einde krijg ik een melding (na enkele uren) dat het formatteren niet is voltooid (dat het eventueel kan liggen aan het feit dat dit een alleen-lezen bestand is)
Kan iemand me eenvoudig proberen uit te leggen wat ik moet doen om gebruik te kunnen maken van mijn harde schijf?
Mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (3)

Formateer de schijf onder Unix of linux en vervolgens nogmaals onder windows, dan moet het weer werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk weer de unfunderede min, maar dat is de manier om een schijf die niet door windows wordt herkend weer werkend te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe doe ik dit dan? Met lunix of unix formatteren? En wat bedoel je met de 2de reactie? Gaat het dan toch niet werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel formateer je externe schijf eerst op een van de eerst genoeme besturingssysten, Ubunto kun je gratis bestellen op het internet (is Linux), vervolgens na formatatie formateer je hem nog een keer op je windowssysteem en dan werkt het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ik moet een ander besturingssysteem op mijn pc zetten? Ga ik daar niet mee zitten knoeien dan? Of kan ik het er nadien gewoon ook weer afgooien? En kan ik het niet downloaden op internet? Kan je me een site aanraden om het op te bestellen? Denk je misschien dat ik het beter laat doen door iemand die er verstand van heeft? Ik ben een beetje een leek en vrees dat ik er problemen mee ga creëren op mijn pc!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Utrecht zit kan ik het wel even voor je doen, overigens kun je rechtsonderin op de balk ook CMD intypen en vervolgens format [schijfletter]: intypen en het even op die manier proberen, soms werkt dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag komt vanuit het belgische.. Dus ik vrees dat je me niet direct persoonlijk kan helpen.. Nu volg ik even niet over welke balk je het hebt? De uitvoeren balk dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder in het startmenu tupe CMD [enter]
vervolgens format [schijfletter] [enter]
Je formateerd nu direct om de windowsschil heen meestal werkt dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent een held! Ga het morgen even proberen! Hoop dat het lukt! Dan laat ik je het zeker weten! Vriendelijke groeten en hartelijk dank voor de hulp!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechts ICTer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus ik typ in de zwarte kader: format[F] en dan krijg ik deze melding: format[F] wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
en nu ? gaf ik iets verkeerd in ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe maar een paar keer cd.. tot je op de c prompt komt nu type je format f: in dat moet gewoon werken in het zwarte vlak gesteld dat je het juiste schijfnummer ingeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke nu is hij volgens mij bezig met formatteren.. wat ben ik toch een beetje een klungel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je er enig idee van hoe lang het ongeveer duurt voor een harde schijf van 600 gb?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan als het de eerste keer is en er geen data opstaat een uurtje soms langer ligt aan je systeem en het USB type, morgen moet die zeker klaar zijn, je kunt gewoon gaan slapen of uitgaan (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oki, dan ga ik toch maar even in mijn bedje kruipen.. had gisteren al een zware nacht :-)
Echt heel hard bedankt voor de hulp! Ik hoop dat het nu in orde komt.. was ik toch wel eventjes heel verdrietig toen dat ding van 100 euro gewoon niet wou werken.. je hoort nog van me of alles in orde is gekomen !! groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem met een externe hard-disk van LaCie. Ik was er niet de baas over. Een vriend van me heeft via een Unix computer het beheer erover gegeven. De LaCie software maakt het ding per definitie "hidden", en dan kan Windows er nix meer mee.
Dus: harde schijf aansluiten, en niet de meegeleverde software gebruiken. Althans, dat heb ik ervan geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat had ik gedaan, en nu word ie niet herkend.
Elke keer ik m probeer te formatteren loopt het allemaal vast. Daarover gesproken, Jeroen, het is dus weer niet gelukt. deze keer kreeg ik de melding over zoveel beschadigde sectoren. Ik mocht wel een stationsnaam kiezen, maar als ik deze ingaf, dan kreeg ik dat het niet lukte..
Dan toch maar eens aan iemand vragen om ze te formatteren op een ander besturingssysteem ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er naar uit, mede gezien het antwoord van hapax dat je het toch eerst moet openbreken met Unix of Linux, zoals ik al zei in mijn eerste oplossing bij reacties. Wat je nog kan proberen is FDISK van de c prompt te draaien en de partitie of partities te verwijderen en een nieuwe te maken en vervolgens te formateren. Je schreef trouwens dat het een nieuwe schijf was, dus terug brengen naar de winkel en hun het probleem laten oplossen, er is nog zoiets als garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehe, ja zeker, misschien moet ik dat gewoon even doen, maar kocht hem in mechelen en dat is nu niet dicht bij de deur. Ik denk dat ik het gewoon even door ervaren mensen ga laten oplossen dan. Toch hartelijk bedankt voor de hulp !! xx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gewoon even kijken in je vriendenkring of er iemand met Unix is dan is het een fluitje van een cent.
Rechtsklikken op Deze computer, 'Beheren' kiezen en vervolgens (onder 'Opslag') kiezen voor 'Schijfbeheer'.
Je krijgt de externe schijf te zien, en je kunt hem partitioneren en eventueel formatteren.

Werl een beetje gecompliceerd maar werkte ooit bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is kan je formatteren ook al vinden als je
met je rechtermuis knop klikt. Je hebt ook nog de optie snel formatteren of normaal formatteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het probleem is dus met het gewoon formatteren dat het altijd vast loopt. Dan krijg ik op het einde een melding dat het formatteren niet voltooid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtsklikken op Deze computer, ‘Beheren’ kiezen en vervolgens (onder ‘Opslag’) kiezen voor ‘Schijfbeheer’. Kies dan eerst voor partitie verwijderen. Dan opnieuw aanmaken in de gewenste grootte. Dan als ntfs formatteren. Hopelijk werkt dit wel. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, het is dus gelukt !
Hartelijk dank voor alle hulp !!!
Kan ik eindelijk genieten van de harde schijf !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, nu kan ik dus wel de harde schijf zien, maar ik kan er eigenlijk niks op zetten omdat het zo lang duurt. Ik had ze daarnet snel geformateerd, ga ze nu even gewoon formatteren dan. want als ik er iets opzet stop dat op het tijdstip dat het nog 10 seconden zou moeten duren.
iemand een idee waaraan dat kan liggen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heb je ook al geprobeerd na opnieuw opstarten?
Je kan ook mog een formatie proberen vanuit je computer Ga naar Start --> Uitvoeren, typ compmgmt.msc,(kopieer en plak t even) klik op OK, klik dan op Opslag/ Schijfbeheereren vanuit je computer. Daar zie je hem ook staan en kan je hem nog een keer proberen te formatteren,