Hoe droog je het beste een toetsenbord waar thee overheen is gegaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Het beste antwoord

Dat ligt er voornamelijk aan of er suiker of andere toevoegingen in de thee zaten.

Thee met suiker of andere toevoegingen: het toetsenbord is toch al nat, dus water is niet erg (meer). Houd het toetsenbord onder een stromende kraan met lauw (niet heet!) water. Flink doorspoelen. Daarna verdergaan als bij thee zonder toevoegingen (want dat heb je nu in feite).

Thee zonder toevoegingen: toetsenbord gewoon laten drogen. Langdurig, op een goed geventileerde plaats - hang het desnoods buiten aan de waslijn.

Daarna gewoon weer aansluiten en gebruiken.

Weet je niet zeker of je thee wel of geen toevoegingen had, dan kun je altijd de methode van de stromende kraan gebruiken - kan geen kwaad.

Het zou nog beter zijn om het toetsenbord uit elkaar te halen voor de extra reiniging en het snellere drogen, maar aangezien een nieuw toetsenbord slechts € 10 kost, lijkt me dat de moeite niet waard.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Afdrogen en voor de rest uit laten dampen. Vooral niet teveel gaan verwarmen, door het op de kachel te leggen of iets dergelijks. Geef het rustig te tijd, om te drogen.
13 jaar geleden
Eerst onderste boven goed uitschudden, evt met tissue toetsen afvegen en onderste boven op een radiotor leggen. Ik hoop thee zonder suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzichtig uitschudden.
Dan met een fohn in de lauwstand erboven blazen.
Wij hebben dit enige malen met succes gedaan.
Ik moet erbij zeggen dat we de koffie en thee puur (zonder toevoegingen) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit elkaar halen (schroefjes eruit aan de achterkant, eventuele batterijen eruit). Maak eerst een foto of iets dergelijks van de layout/knoppen van het toetsenbord. Dan de knopjes uit het bord drukken en in water weken. Nu je toch bezig ben, kan je ook de overige plastic delen van het toetsenbord schoonmaken. Uiteraard moet je de delen waar elektriciteit op komt niet schoonmaken. Vervolgens de plastic delen en knoppen goed uitdrogen en dan weer in elkaar zetten.