Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand iets van Mac's? Mijn Macbookje wil niet meer opstarten, zit nu op de pc van mijn man. Mijn Applecare is verlopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Komt goed.
Ik heb dat ook wel vaker. Meestal kun je dit probleem oplossen door je harde schijf softwarematig te repareren. Ik heb zelf al 20 keer gedaan.
Als het goed is heb je bij je Mac een installatieschijf meegekregen.
Die heb je nodig om de Harde schijf te herstellen. Ga als volgt te werk:
Zet je Mac aan en druk tegelijkertijd op de alt toets. Houdt deze toets even ingedrukt tot iets een harde schijfje icoon op het scherm ziet verschijnen. Nu heb je de tijd om de installatieschijf in het schijfstation te plaatsen. Doe dit. Wacht even, en als je een icoontje van een cd ziet verschijnen selecteer je dit met muis. Druk vervolgens op het pijltje. Wacht nu even een minuutje en als het goed is dan verschijnt er een installatieprogramma. Selecteer je taal, en druk vervolgens op het pijltje wat van links naar rechts wijst. Je ziet nu boven aan de grijze balk een optie staan ‘Hulpprogramma’s’ Druk hierop en selecteer nu ‘Schijfhulpprogramma’. In het schijfhulpprogramma zie je je harde schijf staan. Selecteer je harde schijf en druk op de knop ‘Herstel schijf’. Wacht even tot het klaar is. Als het klaar is klik je weer bovenaan ‘stop schijfhulpprogramma’. Nu kom je weer in het OS X installatieprogramma. Kies Stop Mac OS X installatieprogramma. Kies opstartschijf. Selecteer je harde schijf en druk op de knop ‘Herstart’. Zo zou het goed moeten zijn. Print deze instructies zodat je ze bij de hand hebt. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het werkte harstikke bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank, wel even plussen graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ik doen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding