Intel of AMD?

Ik heb een AMD3 Quad-Core AMD Phenom II X4 965 4x3400MHz op het oog. Maar die is zo uitermate goedkoop, dat ik toch begin te twijfelen. Kan ik niet beter een lagere Intel processor kopen voor die prijs? Of is dit wel te vertrouwen?

Ik heb ook een nieuw systeem op het oog:

Specificaties:
Asus behuizing

Harddisk Samsung Spinpoint 3, 1000GB 16Mb cache, 7200rpm

Videokaart: GigaByte HD5670-1024MB, VGA, DVI, HDMI, CrossFireX

Processor: AMD Phenom II X4 965, 4x 3400MHz,
Quad-Core Processor

- 4GB DDR3-1333 geheugen
- Samsung Dual layer DVD/CD brander
- Maximaal 16 MB aan geheugen, moederbord.
- High Definition 5.1 surround sound
- 1 x digital optisch
- 6 x Sata aansluitingen
- 3 x PCI Slots
- 2 x PCI-E 2.0x16 Slot voor videokaart uitbreiding, Crossfire ondersteuning
- Realtek RTL8112L - 10/100/1000 Controller netwerk/internet

Dit voor 569 euro, is dit niet een beetje té goedkoop? Vooral die processor? Of kan het nog goedkoper? En waar zou dat kunnen dan? Want veel sites spreken elkaar tegen, en dat is heel vervelend. Halvast erg bedankt!!

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik ben nog iets vergeten te vragen, op internet verkopen ze ook six core's. Zijn die nu al aangeraden te kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het kan inderdaad nog een stuk goedkoper kijkeens bij:

Toegevoegd na 19 minuten:
six core, als je er het geld hebt kan dat, alleen er zijn nog nauwelijks programma's voor, dus dat lijkt mij kapitaalvernietiging. Daarnaast komt MS eind volgend jaar met een 128bits besturingssysteem, dus daar zou ik ook rekening mee houden als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een kennis van mij heeft pas voor een lage prijs ook een AMD phenom II X4 gekocht, en is er erg tevreden mee.

De benchmarks van deze processor zijn erg positief (Zie bv. tweakers.net)