is het mogelijk een cpu socket te vervangen zonder het moederbord te vervangen

dit graag omdat ik van socket 775 naar socket 1156 wil. weet iemand ook nog hoe er aan een losse socket valt te komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Het beste antwoord

Dit is helaas echt niet mogelijk.

Een socket is namelijk speciaal voor een specifieke processor gemaakt en geschreven.

Dit betekend dat het niet alleen om het plastic gaat waar je de processor in stop maar ook om heel veel wat er omheen gaat: Chipsets, Relais, Weerstanden, Soldeerdraden en dat in de kleinste zin van de verschillende woorden.

Doordat het zo complex is, zijn hiervoor ook geen omzetters te krijgen om het wel compatibel te krijgen (Heel vroeger is dit volgens mij wel ooit eens mogelijk geweest bij een MX400 processor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In goed Nederlands: No way, forget it!
Je zal een bijpassend moederbord moeten kopen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
het zou moeten kunnen.. allleen ben je voor het geld voor de juiste apparatuur zon pak en beet 1 miljoen dollar kwijt?
dat zijn aardig wat socket 1156 moederborden