Hoe heet wordt een gemiddelde laptop?

Toegevoegd na 27 minuten:
En daarmee bedoel ik de gemiddelde temperatuur :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (3)

Dat ligt aan het merk van je laptop.
Sommigen vatten vlam en sommigen weer niet.
Mijn HP laptop schakelt zichzelf uit bij precies 90 graden. Ik heb gehoord dat andere zelfde laptops totaal afbranden. Dat gebeurt bij 100 graden of meer.

Het verschilt dus echt per laptop. Maar over het algemeen rond of over de 90 graden.

Toegevoegd na 10 uur:
Ah begreep de vraag verkeerd.
Dat is rond de 45 graden. Maar bij laptops is het toch vaak veel hoger.(te heet dus)

Probeer Speedfan te downloaden. Vertelt je precies hoe heet je laptop is en of het te warm of te koud is.:)
(werkt ook om je pc af te laten koelen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laptop bestaat uit heel veel componenten. De meeste componenten zullen de omgevingstemperatuur hebben, maar zoals de disk(en), geheugen en processor (cpu) worden warm/heet bij gebruik. De cpu kan wel 55C worden, maar wordt meestal gekoeld. De disk kan ook heel warm worden, wel 45-50C. Er zitten in moderne laptops sensoren, die je kan uitlezen in de bios. Soms zijn er ook programmatjes die je kan draaien die de verschillende temperaturen kunnen uitlezen en displayen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat de gemiddelde temperatuur van de hele laptop 10 a 15C warmer zal zijn dan de omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt ook aan je omgeving, met dit warme weer is de laptop ook wat heter. Klinkt raar, maar het is waar. Een ruimte die niet niet airconditioned is, daar zal de laptop wat warmer zijn alst erg warm weer is.