USB-stick kapot, bestanden kwijt wat nu?

De usbstick wordt wel herkend en de naam is ook hetzelfde maar als ik hem wil openen krijg ik de melding:
The disk in drive F is not formatted. Do you want to format it now?

Dan klik ik maar op 'no' want anders ben je al je bestanden toch kwijt?
weet iemand hoe ik de bestanden terug kan halen?
ze zijn erg belangrijk!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Antwoorden (5)

Begin met een goede virus scan van je USB stick en van je computer.
Als dat geen verbetering oplevert: Geef de USB stick aan een bekende met linux op de computer.

Als die ook geen toegang krijgt, dan is de kans groot dat de data echt weg is. Je kan dan hooguit nog met restore software voor hardeschijven kijken of de index van de USB of de bestanden alleen beschadigd en dus te redden zijn, of of het geheugen van de USB echt gewist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem wél formatteren en daarna Recuva gebruiken om alles weer terug te halen.
Recuva is gratis, werkt erg eenvoudig en haalt bestanden in no-time terug, ook van geformatteerde sticks, harde schijven ed. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Als echt niets anders werkt , dus echt eerst even op andere pc proberen, is dit de beste optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, heb het zelf diverse keren bij de hand gehad en zie geen reden om dit als laatste redmiddel te kiezen, het wordt pas tricky als je na het formatteren nieuwe dingen op je stick zou schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is het NBK
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recuva vond bij mij geen enkel bestand terug na een snelgeformateerde schijf. Geen enkel recoveryprogramma, trouwens. Dus zo erg zou ik er niet op vertrouwen, ik dacht het ook wel op deze manier te kunnen doen.
Hoi!
Ik ken het probleem, (ben ICT-er) en heb er zelf ook last van gehad een keer of honderd waarvan 2 keer bij mijzelf. Probeer eerst een andere pc of die met het zelfde format gezeur komt, daarnaast is het belangrijk om te weten wat voor OS je hebt? (xp vista win7) want het ene systeem kan bepaalde foutmeldingen geven waar het andere OS geruisloos je bestandjes terug haalt.
Om gelijk met "harde hamer" te werk te gaan, zijn er datarecovery programma's als Recurva, getdataback, en Hiren's boot CD die los van je pc in 9 van de 10 gevallen je data kunnen redden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke.. de usb werkt op 3 verschillende computers niet dus ik denk dat formatteren dan maar de beste optie is?
wel spannend want formatteren betekent toch dat ik alles kwijt raak? hopelijk lukt het me dan om alles nog terug te halen. Is dat makkelijk voor mij te doen of niet? want ik ben niet heel technisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is formatteren juist de manier om alles voorgoed kwijt te raken.
MrEinstein
12 jaar geleden
lijkt mij ook Friskvind
Niet formatteren.
Probeer een andere usb poort op je pc.
Probeer of hij op de pc van de buren werkt.
Er zijn programma's op internet te vinden die dit6 probleem voor je oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een andere poort lukt niet en andere pc ook niet.
oke ik ben wel heel erg benieuwd welke programma's dat dan zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik. Dan moet ik even op internet surfen, maar dat kun je zelf ook even doen lijkt me.
Probeer die van @Yunoo eens!
Het heeft waarschijnlijk te maken met de PC waar je je gegevens vandaag gehaald hebt. Was dit een oudere PC met een ander besturingssysteem (Windows XP bijvoorbeeld) ? Een nieuwe PC heeft standaard Windows7.
Je kunt het proberen bij iemand met een oudere PC en dan de bestanden verzenden.