Waar is de iPad eigenlijk voor bedoeld?

Waarvoor is hij eitenlijk.. Het is net geen laptop maar ook geen ipod. Wat kan je er nou extra of speciaal mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Een iPad heeft een touchscreen i.t.t. de meeste laptops. Daarnaast is het inderdaad geen laptopvervanger, maar een apparaat waarop je:

- boeken kunt lezen in kleur (e-readers doen dat in zwart/wit)

- kunt internetten (dat kunnen e-readers niet),

- telefoneren (dat zou ik dan wel met een headset doen wil je jezelf niet belachelijk maken)

- foto's bekijken (het is in feite een groot filmlijstje)

- films bekijken (het is in feite een groot multi-media apparaat)

Eigenlijk zit het nieuwe niet zo in de technologie, maar in de manier waarop media (boeken, films) door apple worden gedistribueerd via Apples verkoopkanaal (Apple Store) naar dit apparaat. Wat de iPod was voor muziek en later ook wel voor films, moet de iPad worden voor geschreven content (plus muziek en films). Denk bijvoorbeeld aan een abonnement op een krant die je op je iPad bekijkt.

Zie ook eerdere vraag van enkele maanden terug:

http://www.goeievraag.nl/vraag/ipad.42514

Toegevoegd na 8 uur:
Hieronder nog enkele specificaties. Vooral onder Features staat precies wat het ding kan.

Bellen kan niet zoals een telefoon. Hiervoor zal je een 3G versie moeten hebben (met een mini Sim kaart voor een data abonnement) met een applicatie zoals Skype om via internet te bellen. Dit is geen feature van de iPad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een iPad gebruiken voor je werk, voor amusement, om op de hoogte te blijven of voor games. Kortom, het hangt van je eigen wensen af waar je de iPad voor wilt gebruiken. De opties die ik het meest interessant vind heb ik op mijn weblog gezet (www.365online.nu)