Met wat voor geluid kan ik in slaap vallen?

Ik heb wellicht een vreemde of rare vraag. Al sinds ik me kan herinneren heb ik een bepaalde geluid nodig om in slaap te vallen. Dit moet een geluid zijn die ik achter elkaar hoor, en redelijk mid-hoog. Al ruim 12 jaar gebruik ik daar mijn computer voor. Ik heb nogal een gehorige woning. Als mijn computer niet aan staat hoor ik altijd dingen die me afleiden. Ben nogal gevoelig voor geluid. Maar zodra ik mijn computer aanzet, vagen alle bijgeluiden door de computerkoeler weg. Nu vind ik dit eigenlijk zonde. Voor zowel de levensduur voor mijn computer en de electriciteitsrekening. Ik heb zitten denken voor alternatieven die energiezuinig zijn en me niet veel kost. Ik zat te denken aan een kleine ventilator, maar in de winter vind ik dit niet zo handig en het neemt teveel ruimte in beslag. Dit kan ongetwijfeld kleiner. Iemand die wellicht een idee heeft? Nogmaals, ik besef me dat dit een rare vraag is :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

Een hard tikkende wekker zo`n ouderwetse met bellen,doet t voor mij uitstekend.
door de regelmatige tiktak worden andere geluiden naar de achtergrond gedrongen.
en t kost haast niks.
10 jaar geleden
Ik gebruik een regen geluid, echt heerlijk als je je moet concentreren of in slaap moet vallen

Probeer deze
http://www.rainymood.com/

Kan gewoon met je mobiel op standby
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook gewoon muziek proberen. Middels een internetradio, of speakers aan je m3-speler of telefoon, en dan gewoon iets rustigs of klassieke muziek...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop in een computrrwinkel een losse ventilator en sluit hem aan op 12 volt. Evt via een accu die je oplaad met zonne energie....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://m.conrad.nl/ce/nl/product/110390/Solarmodule-5W-12V
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je. goed idee!
Ik gebruik zelf de "White Noise" app om achtergrondgeluiden te laten klinken. Je kunt kiezen uit verschillende geluiden, waaronder die van een ventilator.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat onregelmatig geluid wordt vervangen door regelmatig geluid. Als je probeert te slapen maar steeds onderbroken wordt door geluiden van de straat of rond het huis, blokkeer deze dan met een regelmatig geluid. Doe de ventilator aan of zet wat muziek op.

Luister naar muziek. Zachte muziek dat kalmerend of bekend is kan voor comfortabel achtergrond geluid dat je verstand kan laten ontspannen. In plaats van het opzetten van een koptelefoon, zet eens de radio aan of laat je mp3 speler op je nachtkastje op een laag volume draaien.

Stel een afspeellijst samen. Als je een iPod hebt, maak dan eens een afspeellijst van ontspannende liedjes. Vermijd echter liedjes die je leuk vindt om mee te zingen. Zet het volume zo zacht mogelijk maar nog wel zo hard dat je het kunt horen.

Luister naar omgevingsgeluiden. Gedruppel van regen, stromend water, wind of binaurale geluiden zijn allemaal geluiden dat sommige mensen helpen bij het in slaap vallen. Kijk eens of je een gratis app kunt downloaden met deze mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een CD van new age muziek met het thema zee geluiden en zet het op en gelijk gaat mijn gedachten naar dat ik op een schip ligt en ik word in slaap geschommeld. Natuurlijk staat de CD op herhalen staat deze zachtjes. Als je zeer gewend bent aan het geluid van de ventilator, neem deze op en brand het op een CD en speel deze eindeloos af. Dit verbruikt weinig energie.