Waarom krijg ik poort 21/22 niet geforward?

Beste forum leden,

Ik heb een WDMyCloud NAS en ik wil die graag bereikbaar maken vanaf het internet. Ik ben er al een paar weken mee bezig, maar ik krijg het probleem niet opgelost. Ik wil via FTP of via SFTP mijn NAS benaderen. Ik heb de Zyxel P-2812HNU-F1.

Ik heb op mijn NAS de verbinding voor SFTP en FTP aangezet

Ik heb al 2 dingen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

- Ik heb via de NAT een 2 port forward rules gemaakt naar poort 22 en 21. Helaas gaf de test site aan dat de poorten gesloten waren.

- Ik heb bij WAN, poort 21 en 22 open gezet. Dan krijg ik wel verbinding, maar hij kan de NAS niet vinden.

Ik heb het via een andere modem geprobeerd van Ziggo, daar kreeg ik wel verbinding, dus het probleem ligt niet bij de NAS.

Wat doe ik fout?

8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Poort 21/22 forwarden is vaak niet mogelijk omdat deze poorten al in gebruik zijn door andere services. Controleer of deze poorten al in gebruik zijn door je router of firewall. Als dit het geval is, moet je een andere poort kiezen om te forwarden.
Bronnen:
5 maanden geleden