Mediacenter op 2 tv's?

Ik wil een mediacenter pc bouwen en deze koppelen aan 2 tv’s.

Hetzelfde beeld en geluid naar 2 tv’s, 1 in de woonkamer, 1 in de keuken.

In de woonkamer het beeld naar de tv en het geluid naar de versterker.
In de keuken het beeld en geluid via HDMI naar de tv.

Welke mogelijkheden zijn er?
Welke geluidkaart en videokaart heb ik nodig?

Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja dat kan, wat belangrijk is welke ingangen je tv's ondersteunen. Mooiste is HDMI, maar Svideo kan ook. Een goede HDMI videokaart verstuurd het beeld en geluid over een kabel, dus je hebt dan geen aparte geluidskaart nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is allemaal mogelijk, als u de mediacenter gebruikt van uw pc. Zorg er dan voor dat je een goeie 3d kaart hebt, dat compactibel is voor 2 tv's