Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb een tv kastje een soort modem. Maar er komt een luchtje uit?

Het ruikt naar gebakken printplaatjes. Kan dit kwaad?

een maand geleden
in: Hardware
Ritsuka
een maand geleden
Stekker uit het stopcontact halen, en je tv provider bellen morgen.
Je wilt niet in de nacht brand hebben.
BonBonvanJohn
een maand geleden
gewoon zorgen dat het kastje vrij staat, dus voldoende kan ventileren. Vooral niks bovenop het kastje zetten.
SingingCoyote13
een maand geleden
niet op standby laten staan. weggooien. en melden. ik had er zo eentje van kpn 12 of 13 jaar geleden en die vloog in standby modus letterlijk in de fik. dikke zwarte rook kwam eruit, gelukkig was ik thuis en kon ik het apparaat uit het contact halen. heel de binnenkant was zwart geblakerd toen ik erin keek voordat ik het ding weggooide. nooit meer laat ik een apparaat aan of in standby staan als ik er niet bij ben ook als ik uit huis ga. moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als dit was gebeurd wanneer ik niet thuis was geweest,...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het klinkt alsof je tv-kastje oververhit kan zijn, vooral als je een lucht ruikt die doet denken aan gebakken printplaatjes. Dit kan wijzen op een probleem met de elektronica, zoals kortsluiting of een defect component.

Het is meestal niet goed als er een vreemde geur uit je apparaat komt. Het kan namelijk leiden tot verdere schade aan de hardware of zelfs brandgevaar.

Het is slim om het kastje direct uit te schakelen en los te koppelen van de stroom. Als je de kans hebt, kijk dan of je het kastje terug kan brengen voor een reparatie of vervanging.

Wie van jullie heeft ooit een soortgelijk probleem gehad met een apparaat? Wat hebben jullie toen gedaan? Deel jullie ervaringen!
(Lees meer...)
een maand geleden
"Het ruikt naar gebakken printplaatjes." Dat klinkt natuurlijk niet goed. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Elektronica kan warm worden en is daar soms ook op gebouwd. Wanneer elektronica erg warm wordt kun je dat vaak ruiken. Voor een deel is het dus heel normaal. Vooral bij nieuwe elektronica, of elektronica die voor het eerst zwaar belast wordt, en daarmee voor de eerste paar keer warm worden is dat normaal.
Er zijn in de fabriek van allerlei stoffen op gekomen die bij de eerste keer warm worden wat gassen los laten. Die gassen kun je ruiken. Na een verloop van tijd zijn die gassen op en verdwijnt de geur.

Is de geur erg scherp en echt heel duidelijk aanwezig, of is het apparaat al langer in gebruik en gaat het plots stinken, dan is het raadzaam voorzichtig te zijn. Schakel dan het apparaat uit en laat het nakijken, of vervangen.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een maand geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing