Heb ik een betere videokaart nodig? En hoe kan/gaat dat?

Ik heb laatst Fifa15 gekocht, nu blijkt dat hij continue lagt als ik speel, maakt niet uit of het online is of niet. Ik denk dus het dat het aan mijn videokaart(en) ligt. Iemand die er meer verstand van heeft en kan ik een van die videokaarten vervangen? Zoja, hoe en welke moet ik dan hebben en vervangen om goed mee te kunnen gamen.

Volgens mijn heeft mijn Laptop 2 videokaarten, heb het met het programmatje TechPowerUp GPU opgezocht:
NVIDIA GeForce GR 630M
Intel(R) HD Graphics 4000
Draaien beide videokaarten trouwens gelijk of moet je ze switchen als je de ander wilt gebruiken? Zoja, hoe moet dat?

Als bijlage zal ik printscreens van de gegevens van deze kaarten en de specs van mijn laptop bijvoegen. Ik heb totaal geen verstand van computers en het technische gebeuren eromheen dus graag een zo duidelijk mogelijk antwoord! Jullie zouden me er echt super mee helpen!
Bij voorbaat dank!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is je budget ik een medion van de aldi prima ding en die was veleden week weer maar dan bet voor 500 euro en ik kan de demo van fifa 15 draaien dus ik denk de game ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hou jezelf niet voor gek. Als je wilt gamen heb je een dekstop nodig en geen laptop. Punt. Waarom denk je dat in de kleine lettertjes bij al die games staat dat grafische adapters van laptops niet ondersteund worden?

Antwoorden (3)

Die nVidia is niet de snelste laptop grafischekaart. Om het in perspectief te zien: Jouw grafische performance per kaart is zo'n 1150(3DMark) en het verkrijgbare topmodel doet zo'n 15630 (13x sneller)

En is bovendien niet te vervangen voor een snellere. De performance van die Intel 4000HD Graphics is vergelijkbaar en zit in je processor verwerkt en die zitten vaak
ook op het moederbord gesoldeerd en ook niet te vervangen....

Ze draaien in iedergeval niet in een samenwerkingsverband zodat de grafische performance verdubbelt...

Om goed te kunnen gamen moet je overstappen naar apparaten die dat goed kunnen, ik gebruik ook geen keukenmixer als schroefmachine omdat het gewoon niet werkt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe je het ook wendt of keert een videokaart in een laptop is niet te vervangen
ik vermoed dat er ook geen betere driver te vinden zijn ?
dus het enige wat je kunt doen is kijken
wat de site canyourunit er van zegt ?
en/of de ander link proberen van fifa 15 zelf

Eventueel achtergrond programma.'s afsluiten tijdens het spelen
de setting in de game lager zetten
en iets als "gamebooster " proberen ?

Als het daar ook niet mee wil vrees ik inderdaad dat dit spel te zwaar is
en daar kun je op bovenstaande opties na niet veel aan veranderen.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
cyri zegt zelfs met een 640m dat het niet voldoet... (even getest).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@capthavoc: Ben ik niet helemaal met je eens, er bestaan laptops met een grafische processor op een zogenaamde MXM module die vervangbaar zijn zoals: Sager NP8235 (Clevo P151SM1)
Sager NP8265 (Clevo P150SM)
Sager NP8255 (Clevo P157SM)
capthavoc
9 jaar geleden
zucht mooi spul ;(
Een videokaart vervangen in een laptop is vaak niet mogelijk, en als het mogelijk is wordt het kostbaar. Dan is de aanschaf van een andere laptop vaak nog goedkoper.

Maar ik heb een oplossing voor heel veel mensen die van gamen houden, het kost je immers niets en je bezoekt de website, klikt op downloaden en installeren en volgt de instructies.

Deze software is gratis, met deze software kan je meer uit je Laptop & PC halen.
Ik werk nu met een 1 gb videokaart op Euro Truck Simulator 2. Deze game vraagt enorm veel van je PC. Dankzij deze software staan de instellingen in de game nu bij mij op hoog, ik ben er zeer tevreden mee en scheelt een hoop geld dat in je zak kan blijven zitten.

Kijk op de link, en ook andere gamers benut deze informatie.
Ook al heb je een snelle PC / videokaart deze software is Goud waard.