Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een betere videokaart nodig? En hoe kan/gaat dat?

Ik heb laatst Fifa15 gekocht, nu blijkt dat hij continue lagt als ik speel, maakt niet uit of het online is of niet. Ik denk dus het dat het aan mijn videokaart(en) ligt. Iemand die er meer verstand van heeft en kan ik een van die videokaarten vervangen? Zoja, hoe en welke moet ik dan hebben en vervangen om goed mee te kunnen gamen.

Volgens mijn heeft mijn Laptop 2 videokaarten, heb het met het programmatje TechPowerUp GPU opgezocht:
NVIDIA GeForce GR 630M
Intel(R) HD Graphics 4000
Draaien beide videokaarten trouwens gelijk of moet je ze switchen als je de ander wilt gebruiken? Zoja, hoe moet dat?

Als bijlage zal ik printscreens van de gegevens van deze kaarten en de specs van mijn laptop bijvoegen. Ik heb totaal geen verstand van computers en het technische gebeuren eromheen dus graag een zo duidelijk mogelijk antwoord! Jullie zouden me er echt super mee helpen!
Bij voorbaat dank!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is je budget ik een medion van de aldi prima ding en die was veleden week weer maar dan bet voor 500 euro en ik kan de demo van fifa 15 draaien dus ik denk de game ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hou jezelf niet voor gek. Als je wilt gamen heb je een dekstop nodig en geen laptop. Punt. Waarom denk je dat in de kleine lettertjes bij al die games staat dat grafische adapters van laptops niet ondersteund worden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die nVidia is niet de snelste laptop grafischekaart. Om het in perspectief te zien: Jouw grafische performance per kaart is zo'n 1150(3DMark) en het verkrijgbare topmodel doet zo'n 15630 (13x sneller)

En is bovendien niet te vervangen voor een snellere. De performance van die Intel 4000HD Graphics is vergelijkbaar en zit in je processor verwerkt en die zitten vaak