Waarom functioneert mijn videokaart niet naar behoren?

Enige tijd geleden heb ik een videokaart aangeschaft namelijk de AMD Radeon 6750. Naar mijn weten is dit helemaal geen slechte videokaart als ik de reviews lees. Maar ik moet bijna bij elk spel de resolutie en de overige grafische opties op het laagst zetten om het spel normaal te kunnen spelen.

Zodra ik begin te spelen op een hogere resolutie dan 1024x768 of soms 800x600, dan hapert het beeld ongelofelijk. De drivers zijn geïnstalleerd, de updates worden automatisch bijgewerkt. Ik begrijp niet waarom ik dit ervaar.

Ik speel nu elk spel op 640x480 en alles op laag, zo kan ik niet genieten van de spellen die ik speel. Dit heb ik voornamelijk met Aliens vs Predator (2010). wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn verder de specificaties van je PC? http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=892
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Intel Dual core 2,9 Ghz.
4 GB DDR2 geheugen.
Videokaart heeft 1 gb geheugen. Vergeten te vermelden, is dat wanneer ik Call of Duty Black Ops speel ik wel 1920x1080 kan spelen, maar bij andere oudere spellen simpelweg niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk je CPU ;)

Het beste antwoord

Beste,

controleer eerst ook even hoe het met je CPU en RAM er voor staat.
Want kijk, je video kaart is natuurlijk heel mooi, en zou veel meer aan moeten kunnen, maar je CPU en RAM is ook erg belangrijk.

Kijk bij de game die je speelt de systeem vereisten, controleer of je daar RUIM aan voldoet.

Als je echt een hardcore gamer bent raad ik je aan 8GB ram en Intel Core i3 of meer te runnen.

- Karim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als hardcore game moet je geen intel i3 nemen maar minimaal intel i7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
i7 geeft amper voordeel ten opzichte van een i5. Wel is deze 1,5 keer zou duur. Hyperthreading (wat een i7 doet en een i5 niet) is namelijk niet relevant voor games. Je kan ook niet minimaal een i7 aanraden, er is namelijk niks hogers in consumentenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dualcore (C2D) icm een 6750 zou makkelijk hoger moeten kunnen dan 800x600 met wat lage settings in een spel uit 2010.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk antwoord.