Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent dit symbool van een slotje op mijn beeldscherm en hoe krijg ik het weg?

Af en toe krijg ik een symbool van een slot op mijn beeldscherm en een tijdje later dan een met een open slot. Maar het staat niet op de screenshots. Mijn beeldscherm is een Dell. Kan er iemand mij helpen?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Hardware
Ritsuka
10 maanden geleden
Laptop, pc?
Gebeurt dit als je bezig bent of als je niks doet?
Heb je alle kabels goed aangedrukt?
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Volgens sommige sites kun je het simpel oplossen door 15sec de "menu" knop ingedrukt te houden. Volgens andere sites heeft het te maken met de "on screen display" (OSD) instellingen. Uit te zetten in het menu. beetje verwarrend
fplant
10 maanden geleden
Wanneer zie je dat slotje? Wat ben je dan aan het doen?
VraagAntwoord66
10 maanden geleden
Capslock of numlock?
LeonardN
10 maanden geleden
Hier een video.
https://www.youtube.com/watch?v=ZNsI_LAkInU"
De knop naast de aan/uitknop even ingedrukt houden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dat slotje geeft aan dat je de Capslocktoets hebt ingedrukt. Die zit links van de letter "A'. Nog een keer indrukken lost het op. Elke keer dat je de toets indrukt krijg je dat slotje in beeld.
(Lees meer...)
escape
10 maanden geleden
ronron1212
10 maanden geleden
@escape nog nooit van gehoord de capslock zorgt voor hooft letters
escape
10 maanden geleden
Nee, hoofdletters. Het slotje laat zien dat je de knop hebt ingedrukt. En ja, dan krijg je hoofdletters.
ronron1212
10 maanden geleden
@escape een slotje ik niet nergens op het scherm
escape
10 maanden geleden
Niet alle laptops hebben dit.
jamies
10 maanden geleden
nee het is niet de casp lock want het verschijnt en verdwijnt heel onregelmatig. ik zag op internet wat van osd instellingen maar vond niets concreet
Neen, dat symbool geeft aan dat je de scrollock funtie hebt geactiveerd....en die zit boven je plus teken...
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Het betekent dat de menu-instellingen op je Dell monitor niet te veranderen zijn (locked).

Door een aantal seconden (ongeveer 15) op de menuknop naast de aan/uit knop te drukken verandert het symbool naar "unlocked" en kan je het menu bedienen.

Hier een video.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNsI_LAkInU
(Lees meer...)
LeonardN
10 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing