Word de pc van meer RAM geheugen sneller?

Ik heb nu een pc met 768 MB aan RAM geheugen en wil gaan upgraden naar 2GB. Nu heb ik vaak dat programmas niet reageren en dat mijn computer traag is, ik heb een nvidia GeForce 6200 en een intel pentium 4 2,4 GHz. Mijn vraag is of de pc sneller wprd van meer RAM geheugen en of games iets beter zullen draaien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
De M in RAM betekent memory, je zegt nu eigenlijk geheugen geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ristuka: da's vaker zo met zulke afkortingen, zoals je vroeger de BOM-moeder had en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draait gta san andreas dan een beetje beter met 2 GB ram?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg in ieder geval voor geheugenbankjes die compatibel zijn met elkaar en je moederbord, dus niet zo maar iets erbij in zetten want daar wordt de pc niet zonder meer sneller van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
san andreas op een geforce 6200 word niet leuk spelen ben ik bang.. deze pc is een stuk antiek, en zelfs toen ie uit kwam, was ie niet gemaakt om te gamen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin... San Andreas draait prima op deze hardware, precies zo'n beetje de recommended requirements. Ik vraag me hard af of geheugen uitbreiden veel zin heeft, een GPU update zou nooit kwaad kunnen. Kijk wel goed of je een AGP of PCI-E kaart moet hebben (ik gok AGP).

Antwoorden (10)

Als je je RAM opwaardeert word je pc zeker sneller. Kijk wel goed of je moederbord en besturingssysteem het ondersteunen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bijvoorbeeld gta san andreas word die er sneller van? Kan die dan een beetje beter runnen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, je gaat zeker verschil merken bij alles wat je op de pc doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een mythe dat van meer RAM je PC sneller wordt. Alleen als je vaak over het fysieke geheugen heen gaat heeft RAM uitbreiden zin. Stel dat je 1GB ram in je PC hebt en je gemiddelde geheugen gebruik zit rond de 600MB met een keer een toevallige uitschieter naar de 1,1GB. Dan zal alleen met die toevallige uitschieter je profijt gehad hebben van de extra RAM (als je 2GB had geïnstalleerd), de rest van de tijd had je er niks van gemerkt. Als je je RAM opwaardeert word je pc zeker sneller. Moet dus zijn: Als je je RAM opwaardeert blijft je pc op de momenten dat je er verlegen om zit even snel. Van meer benzine(grotere tank) wordt je auto ook niet sneller*, als je tank leeg staat had je het echter graag willen hebben. *(even buiten beschouwing gelaten het gewicht van de extra benzine)
Ja maar als je veel games zoals battlefield e.d. speelt heb je minimaal 4 gb nodig maarr voor normaal gebruik is 2 gb prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring:

Ik had zelf 1GB ram op mijn computer.
Ik heb mijn ram geheugen geupgrade naar 2GB
en ik merk het verschil duidelijk,
Mijn pc liep veel vast en na de upgrade loopt mij pc niet meer vast en opent die dingen ook veel sneller

Ik zou je advieseren het wel te doen.
Maar vraag hier wel duidelijke informatie over bij een computer winkel. Over hoeveel je er nog bij kan doen

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten! 2GB aan ram zou ik niet gebruiken voor spelletjes en games enzo maar voor het normale internet gebruik... En word enzo! Als je voor de games wil gaan moet je naar de 4/6 GB ram... Wat ook erg handig is bij de snelheid van je pc is je processor.. Maar wat je nu neemt is ook prima! Let wel op of je motherbord het ondersteund want bij sommige motherbord kun je geen ram er meer bij doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word gta san andreas er wel een beetje sneller van? Das niet zon zware game
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Maar ik denk het niet! Wat is uw PC model dan zoek ik het even op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht en ja dat is zeker mogenlijk! alleen ik zou wel de Settings in het spel op Low/Medium zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met model? Ik heb een single core pentium 4 2,4 ghz geforce 6200 chip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik nou MTA (multi theft auto) wil spelen, want die runt al iets slower omdat het online is word diedan ook sneller?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk online is anders...
Online ligt aan uw internet verbinding..
Niet aan de snelheid voor uw pc
Maar u moet maar eens zoeken voor:
"PC requirments for multi theft auto"
Dan vind je het wel! Maar ik denk het wel.... Maar GTA 4 kun je wel in je broekzak steken die gaat bij mij nog net normaal af
Terwijl ik 6 gb RAM heb...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm ik denk dat een ICore I7 niet slecht is :P
RAM geheugen is hetzelfde als virtueel geheugen, dat wordt gebruikt voor proccesen zoals games en je internet browser. Dit bekent als je je pc heel weinig belast met taken heb je ook heel weinig RAM nodig.
Maar RAM is vaak niet het probleem als je naar games kijkt, maar als je minder dan 1 gb hebt zal je zeker moeten upgraden.
Dus als je je pc upgradet, kijk ZEKER dan ook naar je videokaart, die veroudert vaak het snelst! Geloof me, ik heb een pc die vroeger precies evenveel RAM had, maar ik kon er niet eens minecraft op spelen!
En als laatst, als dit niet genoeg is, kijk dan ook naar je processor. 2,4 ghz is vaak een minimum voor games met hoge graphics.
Als je kijkt naar je processor, kijk dan ook of er NT ernaast staat, dit betekent dat je processor 2 cores heeft! Een intel pentinum 4 NT is een voorganger van de dual core, aleen veel primitiever.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben! Upgraden is altijd goedkoper dan een nieuwe pc kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Atmosphere,

het antwoord is al gegeven, maar ik wil er toch nog een tipje aan toevoegen:
laat het geheugen door de leverancier monteren!
natuurlijk, elke 'fallus agrarius' kan een sim of dim bij prikken.
maar er is geen garantie dat het werkt.
er zijn zoveel verschillende merken en typen dat je dit het best door de erkende handelaar moet laten doen.
gaat het fout, dan is het ZIJN fout.
op geheugens heb je geen garantie, ze zijn erg gevoelig voor statische ontladingen (nu is het een erg lage RV, dus veel statische klachten)
veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag bij een eerdere vraag dat je GTA San Andreas wilde spelen. Kijk bij de bron voor de aangeraden systeemeisen.

Zoals je kan zien voldoet je RAM geheugen prima aan de minimale systeem eisen. Alleen... je videokaart is te traag. Waarschijnlijk heb je agp, ik kan je uit persoonlijke ervaring een 6800 gt aanraden... Niet de snelste, maar wel erg goed.

Ik neem aan dat op uw pc windows xp staat, want als u windows vista draait, is het wel aan te raden uw ram geheugen uit te breiden. Vista vraagt om soepel te werken namelijk 1 gb RAM. Mijn ouders hebben 768 mb en dat draait gigantisch sloom...

Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord is: Als je te weinig Ram geheugen hebt, kan je pc er erg traag van worden.
Hoe controleren: Tik in je krijgt dan windows taakbeheer. Klik nu op de "Tab"prestaties nu zie je een beetje rechts onder hoeveel Fysiek geheugen je hebt en Links onder hoeveel geheugen je totaal gebruikt.
Let op dat je toch 300000KB over hebt, dan heb je genoeg. Start wel een aantal programma's op, dan die worden n.l. in het geheugen geladen. Als je meer geheugen gebruik hebt dan Fysiek dan heb je een groot vertragings probleem, omdat de pc gaat "swapen" In dat geval memorie toevoegen, richt lijn voor vista of windows7 minimaal 3 a 4GB voor XP is 2 meestal genoeg, maar dat ligt natuurlijk ook aan welke programma's je draait.

Als je idd memorie nodig hebt, ga naar onderstaande site download het programma, die gaat je precies vertellen wat er al in zit en wat er bij kan. Dat kan je makkelijk zelf overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is denk ik zeker wel winst te halen maar er is denk ik wel een bepaalde effectieve combi
als je cpu te laag is en je prikt daar 8 gig op of zo zal dat waarschijnlijk zonde van je geld zijn

xp is max 3 gig wel een aardig regel dus voor jouw is er zeker nog winst te halen

op een intel pentium 4 zal vista of windows 7 eigenlijk zonde zijn
dus reken het goed uit
capthavoc
12 jaar geleden
Ram geheugen koop je pas na 2Gb voor grote spellen of foto bewerking snellere opstart.

Dit ligt ook weer aan je moederbord en of dit Croslink kan ... heb je bijvoorbeeld 64 bits kan je het beste de GB sticks niet in 2 slots naast elkaar te zetten maar CROS* dus schuin tegen over elkaar (/) :)

Groet