Hoe maak ik een toets weer werkend?

Sinds een dag reageert de toets met het aanhalingsteken niet meer op mijn toetsenbord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
13 jaar geleden
laptop toetsenbord of gewone ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben benieuwd, bij mij doet die toets ook raar. Krijg twee aanhalingstekens,""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laptop. Ik krijg helemaal geen teken(s) meer.
tonijn
13 jaar geleden
Eén mogelijkheid is dat het toetsenbord staat ingesteld op US International/VS Internationaal. Dan wordt het aanhalingsteken een 'dode toets' net als op de typemachine. Dan krijg je á, é, í, ó of ú als je eerst aanhalingsteken en dan een a, e, i, o of u typt.
Probeer eens ^ (shift-6), doet die het ook niet? Dan is dit zeer waarschijnlijk het geval.
Dan heb je twee keuzes: lekker zo laten en voortaan makkelijk letters met accenten kunnen typen of via het configuratiescherm het toetsenbord op VS instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt shift+6 (dakje) werkt ook niet! Merk ik nu pas nu ik het probeer! Maar accenten doet ie ook niet meer! Ik kijk net bij Configuratiescherm en Toetsenbord maar ik zie niet waar ik het kan veranderen naar VS

Antwoorden (4)

Wellicht is er vuil of stof onder de toets gekomen, waardoor je geen complete aanslag meer kan maken met de toets. Probeer allereerst eens de stofzuiger, om het probleem op te lossen.
13 jaar geleden
Inderdaad is een stofzuiger een goed idee om mee te beginnen; maar dek de mond wel af met een zakdoek of zo. De toetsen zitten redelijk los en voor je het weet zit je halve toetsenbord in de zak. Mocht het zuigen niet helpen, dan is de volgende stap de toets los wippen. Moet lukken met niet al te veel kracht, bv. door een ontbijtmes onder de toets te zetten en omhoog te wippen. Dan kun je ook beter reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mij nog steeds met een niet te zachte kwast gelukt,door aan alle kanten van de toets te borstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals blijkt uit het feit dat ook het ^ het niet doet (zie reacties), is mijn aanname dus juist dat het VS internationaal toetsenbord staat ingesteld.

Pas dit als volgt aan:
Ga naar Landinstellingen in het Configuratiescherm en kies voor het tabblad Talen. Druk op de knop Details en verander de taal onder "standaardinvoertaal"

Een snelle oplossing is wellicht de combinatie Alt+Shift te gebruiken op je toetsenbord. Daarmee wissel je snel van toetsenbordindeling.

Onderstaande link laat het stap voor stap zien, maar kies dus niet voor VS Internationaal maar voor VS.