Hoe maak ik een toets weer werkend?

Sinds een dag reageert de toets met het aanhalingsteken niet meer op mijn toetsenbord

Weet jij het antwoord?

/2500

Wellicht is er vuil of stof onder de toets gekomen, waardoor je geen complete aanslag meer kan maken met de toets. Probeer allereerst eens de stofzuiger, om het probleem op te lossen.

Inderdaad is een stofzuiger een goed idee om mee te beginnen; maar dek de mond wel af met een zakdoek of zo. De toetsen zitten redelijk los en voor je het weet zit je halve toetsenbord in de zak. Mocht het zuigen niet helpen, dan is de volgende stap de toets los wippen. Moet lukken met niet al te veel kracht, bv. door een ontbijtmes onder de toets te zetten en omhoog te wippen. Dan kun je ook beter reinigen.

Dat is mij nog steeds met een niet te zachte kwast gelukt,door aan alle kanten van de toets te borstelen.

Zoals blijkt uit het feit dat ook het ^ het niet doet (zie reacties), is mijn aanname dus juist dat het VS internationaal toetsenbord staat ingesteld. Pas dit als volgt aan: Ga naar Landinstellingen in het Configuratiescherm en kies voor het tabblad Talen. Druk op de knop Details en verander de taal onder "standaardinvoertaal" Een snelle oplossing is wellicht de combinatie Alt+Shift te gebruiken op je toetsenbord. Daarmee wissel je snel van toetsenbordindeling. Onderstaande link laat het stap voor stap zien, maar kies dus niet voor VS Internationaal maar voor VS.

Bronnen:
http://www.visualsteps.nl/tips_trics/146.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100