Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een T2130 cpu, en wil deze upgraden. Wat zijn de mogelijkheden?

Gaat om een Asus X707-7s045c laptop.
Er zit nu een Intel core duo T2130 in. (1,86/1M/533) SL9VZ
Maar als ik het goed begrepen heb kan er ook een fsb 667 in, al ben ik even de bron kwijt.

Chipset is 945 gm express.

Welke cpu's kunnen er in die sneller is?
Dus ik vraag niet alleen de snelsten, omdat ik op marktplaats ga shoppen.

Toegevoegd na 1 minuut:
typo: gaat om X70F-7S045C
excuses.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
517

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eerst een downgrade, nu een upgrade.....
Een andere processor is mogelijk, mits dat de sockets overeenkomen en je moederbord deze ook ondersteunt, doch je zit met het probleem dat dergelijke processors niet meer zo 1.2.3 verkrijgbaar zijn, daarnaast heb je ook vaak te maken met een andere koeler ( je laptop moet immers de warmte kunnen afvoeren ).
Dergelijke upgrades zijn vrij kostbaar dat het vaak ecomischer is om een andere machine aan te schaffen mede omdat je dan weer gauw tegen een andere bottleneck aanloopt, immers een machine is zo snel als het traagste onderdeel.

Waar je eventueel wel profijt uit kan halen is het verhogen van je ramgeheugen en eventueel een andere ( groter/sneller ) harde schijf.
Je zal merken dat als je ( indien mogelijk ) meer ram erin prikt dat de machine over het algemeen sneller wordt, immers alle programma's en het O.S worden geladen in je ramgeheugen, zodra dit te krap word dan wordt de rest geladen in het virtueel geheugen ( op je harde schijf ), ook wel swap genoemd.
Je begrijpt dat het werken vanaf de schijf natuurlijk vele malen trager is dan als er direct uit het ramgeheugen wordt gewerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding