Bestaat een pentium 4 met 2 cpu's?

Ik heb een oude pc en op het stickertje erop staat: Pentium 4 2,4 Ghz 2 Cpu. Betekent dit dat hij 2 cpu's heeft? Want anders wil ik hem gaan vervangen door een pentium 4 2,8 Ghz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Die pentium 2,4 Ghz heeft 2 opelkaar geplakte processors (Hyperthreading). Die 2,8 heeft er maar een, dus kan minder tegelijkertijd aan. Dus NIET vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste freekfluweel (nu treffen we elkaar weer :) ). Hoe kan ik deze hyperthreading aanzetten? Want op het stickertje op m'n pc van de processor staat geen "ht". En in de bios heb ik ook erg weinig opties (NIET EENS OVERKLOKKEN).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen hyperthreading maar 'gewoon' dualcore. Je hoeft dus niks aan te zetten en de 2.8 is inderdaad slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er staat wel pentium 4 dualcore, geen pentium dualcore. Maakt dat uit?